On dt, 2004-10-12 at 20:02, Angel Cortes wrote:

> ¿Quans diners aportará la Generalitat per a possar en marxa la nova catedra
> de la UPC sobre software lliure?

Feia dies que no llegia la llista, però he vist aquests missatge i
responc: Fins on jo sé (i en aquest cas és bastant) la càtedra de
programari lliure es posa en marxa sense cap aportació del govern. La
idea és que s'autofinancïi a base de convenis, patrocinis i participació
en projectes. De moment la UPC hi aportarà personal de gestió a temps
complet i prou.

> Quin son els merits de la politecnica en aquest terreny.. ¿Sera el CD que
> entregaba als estudiants i que no tenia res del programari aportat per
> Softcatalà i altres grups...

Deu ser conya, és clar... No vull ara discutir sobre els mèrits de la
UPC en educació, però explico tres coses:

1) Els CD van ser iniciativa d'un professor en concret (J. Vilaplana),
que va tenir, això sí, suport de l'ICE de la UPC per crear-los.

2) Evidentment, la selecció de programari no es va fer tenint en compte
si l'havia aportat (millor dir traduït, perquè desenvolupat no és)
SoftCatalà o no, sinó que els criteris eren d'utilitat per l'estudiant.
Així, s'hi inclouen programes d'anàlisi de circuits, de matemàtiques,
etc. Si no ho haguéssim fet així, si que se'ns podria acusar de no tenir
ni idea d'educació, per tant amb això el que vull dir és que potser ets
tu qui no té massa clars els criteris...
I, de passada et diré que de fet sí que hi ha programari "aportat" per
SoftCatalà (OpenOffice i Mozilla sense anar més lluny). Mira't bé els CD
abans d'incórrer en més incorreccions.

3) Com que els programes no estan desenvolupats per SoftCatalà, ho estan
evidentment per "altres grups", cosa que posa en evidència que tampoc no
tens raó en la segona part de la teva afirmació...

Orestes.