Ahir va tenir lloc a la UPF una sessió del SIGOSSEE (Special Interest
Group Open Source for Education in Europe). Comque jo no formo part del
grup de la UPF que organitzava l'event em puc permetre de felicitar-los
ja que va resultar interessant. Una llàstima que no hi hagués
representants de la Generalitat i la UOC ja que estic segur que
s'haurien adonat del fet que pagar per l'alliberament del Campus de la
UOC és llançar els diners del contribuent (em consta que ambdos estaven
convidats a la sessió).

Us adjunto un breu resum del que es va parlar amb enllaços que sobretot
poden resultar interessants per els que esteu interessats en l'aplicació
del Programari Lliure a l'Educació.

--
/**********************************
********* Xavier Amatriain ********

- Francesc Busquets del XTEC (Generalitat) va presentar el projecte Clic, un entorn
per a crear material educatiu que fa més de 10 anys que funciona. La novetat és que
ara s'acaba de presentar una versió Java (JClic) multiplataforma. A més hi ha una
llibreria de material creat al llarg dels anys per professors de primària i secundària
arreu del món (click.xtec.net).

- Mihkel Pilv de Estònia va presentar "Learning Folders", un projecte per a crear
material educatiu de forma compartida a internet (www.lefo.net).

- Dai Griffiths de la UPF va presentar el projecte UNFOLD, un projecte que se centra
en la utilització d'estàndars d'e-learning com ara el IMS (www.unfold-project.net). En
la mateixa línia, Fred de Vries de la universitat Oberta Holandesa va presentar
Coppercore, una interfície Java/SOAP que permet integrar suport IMS a qualsevol
aplicació.

- Marta Capdevila de la Universitat de Vigo i Alexandra Toedt de la de Colonia van
presentar el projecte Join. Aquest projecte preten estudiar els entorns virtuals
d'aprenentatge (VLE) aplicant metodologies més o menys formals per a la seva avaluació
(amb experts i usuaris finals). Durant aquest mes faran públic un informe al respecte.
Veure www.ossite.org/join. (Per cert, en resposta a alguns missatges que va haver-hi
al respecte a la llista em van dir que hi havia iniciatives europees molt millors i
madures que el sakai americà, a la web s'hi hauria de trobar aquesta informació).

- En una presentació no anunciada (no recordo el nom del que presentava) ens van
presentar una iniciativa molt interessant del govern britànic. Es tracta del OSSWatch,
una oficina gubernamental per aconsellar sobre eines open source, plans de migració...
(www.oss-watch.ac.uk).

La última sessió, titulada "Models d'organització" va incloure un representant de
l'Ajuntament de Barcelona parlant de la Ciutat del Coneixement i el PL, un
representant de T-Systems parlant dels Clusters, la vicerrectora de la UPC Cristina
Barrado presentant la Càtedra de PL, i un empresari/desenvolupador holandés parlant de
com incorporar el model de desenvolupament PL al software comercial. Aquesta sessió no
va aportar informació que no s'hagi abans mencionat a la llista, potser només comentar
que el representant de l'Ajuntament va fer una defensa molt convençuda del PL, esperem
que siguin capaços d'aguantar les pressions.

Respondre per correu electrònic a