Hola,

> Ahir va tenir lloc a la UPF una sessió del SIGOSSEE (Special Interest
> Group Open Source for Education in Europe)...

Hi ha una petita errada en l'enllaç al projecte Clic que esmentes al
resum. L'URL correcte és:

http://clic.xtec.net/
(sense "k")

Aprofito per comentar algunes de les coses que vaig explicar ahir a la UPF:

El nou web va ser obert dijous passat en període de proves, i per això
encara té algunes pàgines inacabades. Amb tot, ja és possible navegar
per la biblioteca d'activitats (amb unes 700 aplicacions de gairebé
totes les àrees i nivells educatius, creades per mestres de diversos
països) i posar en marxa els nous mòduls Java: l'applet, el
visualitzador d'activitats (JClic) i l'eina d'autor (JClic player).
Funciona en Windows, Linux, Solaris i Mac OS X.

Si només voleu donar un cop d'ull a les activitats us aconsello fer
clic als botons "engegar-lo (applet)" que hi ha a les pàgines de cada
activitat.

El més interessant del projecte és la comunitat d'educadors i
educadores que s'ha anat creant al seu voltant, i la dinàmica de
cooperació que ha generat. El programa original (Clic 3.0) té ja més
de 10 anys d'història, ha estat traduït a set idiomes i s'està fent
servir actualment a milers d'escoles de molts països. El nou projecte
(JClic) neix amb la intenció d'esdevenir una aportació significativa
al programari lliure educatiu, feta des de Catalunya.

--

Francesc Busquets