Jo el que trobo realment inexplicable és que tractant-se d´un tram
relativament curt, de 5.300 km., fortament transitat en proporció a la
seva capacitat de trànsit, torni a repetir a l' estudi EuroRAP (del
Servei Català de Trànsit / Departament de Política Territorial i Obres
Públiques/ RACC ) , 3 anys després, com un dels 4 més perillosos de
Catalunya.

Incalificable  la total passivitat de la Diputació i la Generalitat  que
observen , immòbils , com un grapat de ciutadans catalans perden la vida
o pateixen greus  lesions: a nivell global no és significatiu si els
conductors accidentats eren responsables directes de l´accident per una
conducció perillosa o bé van ser  receptors involuntaris de la manca de
cervell del "sonat" de torn .
Segons les conclusions d´aquest estudi  "els trams de major risc per al
conductor es presenten de forma sistemàtica en vies de calçada única,
amb intensitats de trànsit mitjanes o baixes." Això no fa més que
confirmar el que és de sentit comú:  carretera estreta + sinuositats+
ferm inadequat + molt de trànsit + arbres tocant l´asfalt = accidents
per un tub... no calia esperar als resultats d'aquest  ni de cap altre
estudi. El que cal és actuar amb rapidesa i serietat , i en això són
igualment inútils els governs d´esquerra que els de dretes.Com si en la
inutilitat es conjugués el "fi de les ideologies", com si  la passivitat
davant lo evident fos característica comuna dels que s´arrepengen en el
poder , com si el no "fer res" fos garantia d´una llarga vida
alimentant-se dels pressupostos públics, tan generosos , d'altra banda,
amb  ingents despeses bastant més supèrflues.

Potser si que sóc una mica dur amb els polítics de torn i amb els que
els van precedir ( i també caldria veure  la responsabilitat dels seus
respectius "equips tècnics" implicats), però em bull  la sang  donat que
fa poques setmanes, quan regidors  de Cardedeu i  altres pobles dels
voltants s´entrevistaven als despatxos de la Diputació demanant mesures
serioses i en profunditat  per evitar l'alta accidentalitat d´aquest
tram , tothom d´aquella casa "fugis d´estudi" i  condicionés qualsevol
acció a la "prèvia  redacció d´un estudi" que prèviament havien de
demanar oficialment i per escrit els ajuntaments reunits en una sessió
del  Ple de la corporació i bla , bla , bla...  Veieu doncs, com sí  que
som de terra "d´estudis" i més "estudis", llàstima que quan ja tenim
suficientment "estudiat" el tema llavors o falta decisió política, o
falten els calés, o ja se´ns han accidentat tots els que preteníem salvar...

Que el  Tió, cagó, us sigui generós i propici.

Carles Guinart

En/na Joan-Ramon ha escrit: