    RO> * Bulent Murtezaoglu [2005-11-10 17:36:30+0200]
    >>
    BM> ...  Eran Gatt'in arastirmasinda referans bulurum diye baktim
    BM> ama o makaleyi de bulamadim simdi.  ...

    RO> Yok bu degildi aradigim, ama okudugum iyi oldu, guzel bazi
    RO> rakamlar var (hmm, birisi istatistik yalan midir dedi).  Emre,
    RO> bak bu Lisp tanitiminda biraz babanin yolunu takip etmek
    RO> lazim, malum Demirel bu rakamlari acaip etkili kullanirdi. :-P

Bazilari etkileniyor gercekten istatistiklerden. Bir ara FM'den
gecmistik haberi hani Debian'da Lisp cok fazla kullaniliyor diye
(Emacs ve binlerce eklenti sagolsun ;-) Tabii ne kadar anlamli
oldugu tartisilir.

    RO> Su kisim:

    RO>     Development time for Lisp ranged from a low of 2 hours to
    RO> a high of 8.5, compared to a range of 3 to 25 hours for C and
    RO> C++ and 4 to 63 hours for Java.

Hmm, Lisp'cilerin standart sapmasi, varyasyonu filan daha
az görünüyor yani. Buradan yola cikip "Lispciler proje estimasyonunu
cok daha gercekci yaparlar" diyebilir miyiz? (Yakinda Franz Inc.
beni ise alacak ama Lispci olarak degil satis-pazarlama departmanina
ve Japonya'da ücra bir köye sürecek).

    RO> Bir de bu:

    RO>     The Lisp programs were also significantly shorter than the
    RO> C, C++, and Java programs. The Lisp programs ranged from 51 to
    RO> 182 lines of code.  The mean was 119, the median was 134, and
    RO> the standard deviation was 10.  The C, C++, and Java programs
    RO> ranged from 107 to 614 lines, with a median of 244 and a mean
    RO> of 277.

    RO> Ilginc sonuclar...

Dogal dillerde Sapir-Whorf hipotezini pek anlamli bulmasam da
programlama dilleri baglaminda daha anlamli olduklarini düsünüyorum:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sapir-Whorf_and_programming_languages

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com