    ATK> Merhaba.  Common Lisp öðrenmeye yeni baþlýyorum.Emacs ve

Hosgeldiniz.

    ATK> lisple ilgili slime paketini ve diðer paketleri kurdum.Slime
    ATK> için .emacs dosyasýný düzenledim.  M-x slime yaptým.
    ATK> ilk.lisp isimli dosyamý þöyle oluþturdum emacs ta:

Hangi isletim sistemini kullaniyorsunuz? Hangi sürümü? Hangi Emacs
ve SLIME sürümlerini kullaniyorsunuz? Hangi Common Lisp derleyicisini
kullaniyorsunuz?

    ATK> (defvar *global-degisken*) (setf *global-degisken* (+ 1 2))

    ATK> Dosyayý kaydedip derlemeye geçtim.  C-c C-k tuþ
    ATK> kombinasyonunu kullanarak derleme yapmak istediðimde emacs ýn
    ATK> en alt satýrýnda "not connected" diye bi hata veriyor ve
    ATK> derleme yapýp CL-USER> konumuna geçmiyor.

    ATK> Acaba nerede yanlýþ yapýyorum.  Teþekkürler.  Ýyi çalýþmalar.

Bende Debian GNU/Linux üstünde, nispeten eski sürümler var ama
adim adim gitmeye calisalim:

1- Once .emacs yapilandirma dosyamdan örnek vereyim, sizinki ile bir
karsilastirin:

(setq inferior-lisp-program "/usr/bin/sbcl")
(add-to-list 'load-path "/home/fz/slime")
(require 'slime)
(slime-setup)

2- 1. adimda sorun yoksa Emacs'i kapatip yeniden baslatin, herhangi
bir hata mesaji ile karsilasmadiysaniz M-x slime yazip ENTER basin.
Her sey yolunda giderse kücük bir animasyon ile karsilasacaksiniz
ve sol tarafta CL-USER> seklinde girdi satiri sizi selamlayacak.
Nadiren de olsa bende SLIME'in SBCL Common Lisp derleyicisi ile
baglanti kuramadigi oluyor, buna dikkat edin.

3- Eger CL-USER> girdi satirini gördüyseniz cok cok basit sekilde
Lisp sisteminizin size cevap verip vermedigini kontrol edin, misal:

CL-USER> (+ 1 1)
2
CL-USER> (format t "Merhaba Dunya!")
Merhaba Dunya!
NIL
CL-USER>

seklinde etkilesime gecebiliyorsaniz Emacs üzerinden SLIME araciligi
ile CL derleyicinize Lisp kodu yollayabiliyorsunuz demektir.

4- Eger 3. adimda da bir sorun cikmadi ise simdi C-x C-f ile
deneme.lisp diye bir dosya olusturun ve daha önce yazdiklarinizi
yazin:

(defvar *global-degisken*)
(setf *global-degisken* (+ 1 2))

C-c C-k basin.

Eger yine problem yasadi iseniz biraz daha detayli bilgi verirseniz
belki daha cok yardimci olabiliriz.

Bu arada bu e-posta listesinden nasil haberdar oldunuz? Daha
önce hangi programlama dilleri ile ugrastiniz? Common Lisp ile
ilgilenmeye nasil karar verdiniz?

Iyi günler.

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http://emba.bilgi.edu.tr        http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com