ben sayın zekeriya koç un söylediği siteleri zaten ziyaret ediyorum. bahsedilen sitelerdeki makaleler oldukça dağınık bir yapıda. daha lisp te aritmetiksel işlem yapmayı kıyaslama yapmayı bilmeden (lisp te diğer dillerdekinden çok farklı bir yapıları var. sadece yazımsal değil sonuçları ve kullanımları itibariyle de), fonksiyon nasıl oluşturulur lisp te oluşturulan fonksiyonun diğer dillerdekinden ne gibi farkları vardır bunları bilmeden girdi çıktı nasıl hazırlanır bunlardan haberi olmadan bir insanın tutup da cgi dosyaları hazırlamasını beklemek biraz yoruma muhtaçtır. bu konuda sadece lisp in mantığını anlattığı için lisperati girişte önemli yoksa pratikte pek birşey vermiyor. ben de hem clisp ile gelen küçük bir dökümantasyonu hemde practical common lisp i anladığım kadarıyla çevirmeye çalışıyordum. zaten clisp ile geleni bazı ek yorumlarımla da tamamen çevirmiştim bilgisayarım çökmeden önce. zannetmeyin ingilizcem çok iyi sadece anladığım kadarını konsolda sürekli çeşitli yapılarıyla deniyordum. zaten diğer ingilizce dökümanlarla karşılaştırdığımda bazı komutların bazı ayrıntılarını anlayabiliyordum. ama sonuçta bunlar sadece kişisel çabalardı ve profesyönel bir yönü olmadığı için istenen sonucu da doğal olarak vermedi. bunun benim üzerimdeki bir faydası o komutu öğrenebilmek için birçok defa tekrarlarla değişik durumlarını ölçme imkanı vermiş olmasıdır. eğer hazır kaynak olsaydı o kadar ayrıntılarını farkedemeyebilirdim. ama en büyük zararı bir komutu öğrenmek için çok fazla zaman harcıyor olmam ve benim o kadar zamanımın olmayışıydı.

From: "Zekeriya KOC" <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Sunday, July 27, 2008 9:40 PM
To: <cs-lisp@cs.bilgi.edu.tr>
Subject: Re: [cs-lisp] Askerin yaz rehaveti, yeni üyeler, akip giden hayat ve Lisp

Öncelikle hoşgeldiniz.
ben www.core.com.tr ye girdim ingilizcem iyi değil site türkler için hazırlanmış olmasına rağmen tamamen ingilizce.
İlgili site Türkler için değil Türkler tarafından hazırlanmış kanımca. Hedef kitlelerini o şekilde seçmiş olabilir arkadaşlar. Projelerine katkıda bulunabilecek insanlarada ulaşmaya çalıştıklarını tahmin ediyorum ki bu insanlar daha çok İngilizce konuşan bir topluluktan çıkıyor olabilir.

ecnebiler bile sitelerinde dil seçeneklerinde türkçe ye yer vermelerine rağmen bizimkilerin yaptıklarını pek normal karşılamıyorum söyleyeyim.
Ecenebilerin sitelerindeki Türkçe içerikleri genelde yine o ecnebi siteleri takip edip katkıda bulunan Türkler ya da ilgili sitelerin Türkiye ofislerinde çalışan yine Türkler sağlıyor diye düşünüyorum. Tabii ki bu söylediğimden de biraz daha hakim olduğumda core-server hakkında bir döküman yazacağıma dair bir vaad çıkarılabilir. (en azından benim bildiğim piyade çavuşum çıkarır:))

ben lisple heveslenerek ilgileniyordum. ancak hem çalışma saatlerimin çokluğundan hemde ingilizcemin az olmasından dolayı hevesim kursağımda kaldı. ingilizceye yeniden başlasam lispe ne zaman çalışacağım. ben biraz ingilizce dökünmanlardaki bilgileri gerek deneyerek gerekse ingilizceden yarım yamalak çevirerek not almaya başladım. sonra bilgisayarım çökünce o notlarım da gitti. ara verdim. eğer belli bir seviyeye ulaşsaydı hem sizlere kontrol ettirmek için hemde daha yeni başlayanlar için bu grup aracılığıyla yayınlayacaktım. notlara yeniden başladım ama hem hevesim kaçtı hemde üzerine o kadar yoğunlaşmadım. neyse kolay gelsin.
belki incelemişsinizdir ama yine de yazayım:
http://www.fazlamesai.net/search.php?query=lisp&action=Arama&op=articles
şöyle bir arama yapın bir Sürü Lisp haberine ve arada çok kıymetli bir kaç tane de uzun makaleye rastlayacaksınız ki bu bilgiler tahminimce Türkçe Lisp kaynaklarının büyük bir kısmını oluşturuyordur.

http://ileriseviye.org sitesinde lisp ve diğer konularla ilgili makaleler bulabilirsiniz.

Nacizane http://zekus.metkoi.com sitesinde de bir kaç bir şey bulabilirsiniz. Yukarıdakiler kadar kıymetli olmasalarda belki işinize yarar.

Hevesinizin hiç sönmemesi dileği ile :)

Saygılar.