Jeg starter en ny diskussionstråd for at holde tingene adskilt.

Vi havde i 2014 en MEGET lang diskussion om brugen af accenter.

Se her (hvis I gider):
http://listarchives.libreoffice.org/da/dansk/msg00907.html

Konklusionen var, at vi *ikke* konsekvent bruger accent i bydeform.

Dog er det *tilladt* at benytte accent i de tilfælde, hvor det giver
mening, f.eks. hvor ordet kan misforstås, fordi det betyder noget andet
uden accent.

Eksempler
Markèr / marker
Formatèr / Formater

Det er op til den enkelte oversætter at vurdere det i hver enkelt situation.

Jeg mener ikke der er et *konkret* behov for at tage diskussionen op endnu
en gang. Det orker jeg simpelthen ikke, fordi diskussionen er meget a la
"jeg synes".

/Leif