Den 13. april 2016 kl. 21.22 skrev Ejnar Zacho Rath <ej...@ezr.dk>:

> Vi skal være opmærksomme på, at "Preview" også
> bruges i andre sammenhænge, i hvert fald når man skal vælge et stykke
> grafik, der skal indsættes.

Tak fordi du gjorde opmærksom på det. Den rette oversættelse af "preview"
må vel så stadig være "forhåndsvisning" i disse tilfælde. Eller er der
andre forslag? Jeg synes selv "forhåndsvisning" er lidt langt – mon der er
et andet ord eller begreb, som var kortere eller mere mundret? Google [1]
foreslår forhåndsvisning eller forpremiere ;-) . Det sidste har da humor,
men måske brugerne ville blive lidt træt af for meget humor i grænsefladen
i længden (eller rettere, det vil de).

[1]
https://translate.google.com/?um=1&ie=UTF-8&hl=da&client=tw-ob#auto/da/preview

Jesper