Hola,

tingues en compte que he trobat el teu correu a la carpeta d'spam
(per això no l'havia vist abans).

> Sempre havia anat perfecte, però ara dona error:
>   $ xhost +local: && sudo schroot -c sid  && xhost -
>        non-network local connections being added to access control list
>        E: Failed to execute “/bin/bash”: No such file or directory

Jo he fet un nou schroot seguint les teves passes (aproximadament)
i sembla que funciona bé. Les diferències són les següents:

- Utilitzo el debootstrap de Debian 12
- Munto per defecte alguns directoris del sistema principal. Per
  exemple, per estalviar-me executar xhost, tinc això al fitxer
  /etc/schroot/default/fstab:

  ```
  /run/user/1000 /run/user/1000 none rw,bind 0 0
  ```

> I /bin/bash existeix i és executable:
>
>   $ dir -l /srv/chroot/sid/bin/bash
>     -rwxr-xr-x 1 root root 1277936 26 de nov.  09:09 /srv/chroot/sid/bin/bash

Té tota la pinta de ser un problema degut a la conversió cap a
usrmerge. Pots mirar si /src/schroot/sid/bin és un directori o
un symlink? I si fas un ldd al bash des de la Debian 12 dóna
algun error? Jo el puc executar des de fora del chroot i va bé.

La cosa curiosa és que amb el debootstrap de la 12 no fa la
conversió a usrmerge, o sigui que podria ser una solució a
considerar si no tens una necessitat especial d'executar la
versió dels backports.

Salut,
Alex

--