Moin,

* Thorsten Haude wrote (2006-09-06 13:33):
>Ich würd's mal mit smtpd_sender_restrictions versuchen:
>    smtpd_sender_restrictions = check_sender_access static:darktim [at]
> darktim.de

Die Zeile funktioniert so glaube ich nicht, Du mußt schon eine Tabelle
anlegen. Also:
    smtpd_sender_restrictions = check_sender_access
hash:/etc/postfix/sender-allow

Dann in /etc/postfix/sender-allow diese Zeile eintragen:
    darktim [at] darktim.de OK

Anschließend
    postmap hash:/etc/postfix/sender-allow

(Alles ungetestet.)

Thorsten
--
He who passively accepts evil is as much involved in it as
he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without