On Friday 19 June 2009 08:26:31 Shachar Shemesh wrote:

> הצורך הוא של שלומי. כבר כמה שנים ששלומי מתלונן בכל פורום אפשרי על העדר
> האתר הישן, אבל לא עושה אף צעד (על אף שכל ההרשאות הרלוונטיות ניתנו לו)
> כדי לתקן את המצב.

ראוי לציין שלא ניתנו לי הרשאות ליצור תוכן בשם המתחם iglu.org.il עצמו או להפנות
אותו למקומות אחרים. זה משהו ששחר שמר לעצמו. כך שקשה לי לראות את מה שאני עושה
בצורה הזאת.

> ולכל מי שמתגעגע לחומר שהיה באיגלו - לשלומי יש גיבוי של הכל. אתם יכולים
> לבקש אותו ממנו ולעזור להרים אותו מחדש באתר של המקור או בוויקי. למעשה, זה
> מה ששלומי אמר בזמנו שהוא מתכוון לעשות, אבל כנראה שאין לו זמן לזה.

האתר של המקור הוא בעברית, ואני לא יודע כיצד להכניס לתוכו תוכן באנגלית. בייחוד
גם הקישורים שלו היו ונשארו מכוערים. כבר הרמתי את:

שאינו חלק מהאתר של ג'ומלה. שחר עדיין לא הפנה את הקישור הישן (שכבר פנו אלי מספר
אנשים שחיפשו אותו) לקישור החדש.

> ולצורך הפרוטוקול, שוב, אני אעלה את התנגדותי למה ששלומי רוצה לעשות. אין
> לי בעיה עם אתר באנגלית. יש לי בעיה עם שם מתחם שמפצל את ה-google rank של
> הקהילה, ויש לי בעיה משמעותית עם התוכנית של שלומי, שהיא להרים אתר שהוא
> העתק של האתר שהיה בזמנו, שהיה בנוי בצורה כזו שרק שלומי הצליח לתחזק אותו.

כרגע שם המתחם של iglu.org.il לא באויר וכך לא תורם בכלל ל-page rank של הקהילה,
אפילו שמכוונים לשם קישורים ישנים רבים. מלבד זאת, אם באתר החדש באנגלית יהיו
קישורים לאתר המקור, אז סביר להניח שהוא יתרום גם הוא ל-google rank. וכאמור,
מכיוון שזה אתר נפרד בשפה שונה אז אני לא בטוח שלגוגל משנה כל כך באיזה שם מתחם
הוא נמצא.

ראוי לציין ש-google rank הוא כלי שמשרת אותנו ואנחנו לא צריכים לההפך לעבדים לו
על ידי שימוש ב-"cargo cult SEO". מי שרוצה למצוא מידע על קוד פתוח בישראל סביר
להניח שימצא אותנו די בקלות בכל מקרה.

למען הפרוטוקול אין לי בעייה שהאתר ישכון בכתובת אחרת מלבד הכתובת המקורית שלו כל
עוד תהיינה הפניות מתאימות מהקישורים הישנים. אבל אני לא מוצא סיבה טובה להקים
אתר חדש בכתובת חדשה, רק כדי להפנות את האתר הישן אליו. עדיף כבר לשחזר את האתר
הישן. אבל אם אתה רוצה שהוא ישכון תחת שם-מתחם אחר, אז בסדר. שיהיה.

לגבי העובדה "שהיה בנוי בצורה כזו שרק שלומי הצליח לתחזק אותו" - זה לא נכון.
בשלב מסוים, אני הייתי היחיד שתחזק באופן אקטיבי את האתר, ואיש לא הציע לי את
עזרתו בתחזוקת האתר. כך שאומנם זה עבד כפי שהיה נוח לי, אבל אני לא מוצא סיבה שעם
מעט הדרכה, אנשים אחרים היו יכולים ללמוד את זה. אבל לא הייתה שום התנדבות.

אין לי כוונה לשחזר את האתר הישן במתכונת הנוכחית שלו, אבל אני בכל זאת רוצה
שתהיה לי אפשרות להרים שירותים על שמות המתחם המקוריים כדי שאני אראה מה אני
עושה. עד עכשיו שחר סירב לתת לי את האפשרות לעשות זאת.

> לסיכום עמדתי:
> - אתר באנגלית שיכיל, בין השאר, תכנים שהיו ב-iglu.org.il - אני בעד
> - אתר שיש בכתובת iglul.org.il - בעיקרון נגד

טוב, אז שיהיה בכתובת אחרת.

> - אתר שלא יהיה מבוסס על מערכת ניהול תוכן סטנדרטית כלשהי - מאוד נגד

מערכת ניהול תוכן סטנדרטית. לידיעתך, האתר המקורי של iglu.org.il היה מבוסס בעבר
על מערכת PostNuke שהייתה בעבר מאוד "סטנדרטית" ומאוד פופולרית. מה שקרה בסוף
איתה הוא שהאתר התמלא ספאם והייתי צריך לנעול אותו ולנקות את הספאם ידנית. וגם
כרגע PostNuke שכאמור הייתה בעבר מאוד פופולרית מתה ואף אחד כבר לא רוצה להתשמש
בה. אין מניעה שאותו דבר יקרה גם למערכות ניהול התוכן הפופולריות כיום.

היו גם מספר מופעים של MediaWiki באתר, וכרגע כולם מלבד זה שהיה ב-
www.iglu.org.il/wiki שוחזרו במקום אחר. הויקי האחרון לא שוחזר מכיוון ששכחתי
לגבות את בסיס הנתונים שלו ביחד עם אלה של שאר הויקים, ולא ניתן היה לשחזר את
המידע מהקבצים הבינאריים של בסיס הנתונים ששכנו על האתר כי מרביתם אבדו. אז זאת
אחת הסכנות בשימוש במערכת ניהול תוכן "סטנדרטית".

גם לי יש מערכת ניהול תוכן משלי:

http://web-cpan.berlios.de/latemp/

אפשר ליצור באמצעותה דפי XHTML ו-CSS תקניים למהדרין. האם כזה דבר נחשב כמערכת
ניהול תוכן סטנדרטית?

(לא, אין לי כוונה להשתמש בה בשביל האתר הקהילתי האנגלי, זה היה רק בשביל
הרטוריקה(

אין לי בעייה שהאתר החדש יהיה מבוסס על מערכת ניהול תוכן מתקדמת יותר ממה שהייתה
בעבר, כל עוד היא תיתן את הגמישות המספיקה, תספק שמות קישורים שפויים וכו ואוכל
ללמוד ולתחזק אותה בקלות. אם למישהו יש המלצות, אשמח לשמוע.

בכבוד רב,

        שלומי פיש