היי,
מצד אחד הייתי שמח אם הכנס היה ארוך יותר, מצד שני השאלה הקריטית היא עד כמה
זה יכול להצליח או להיכשל ולדעתי הסיכויים שזה יצליח נמוכים (לצערי).

הסיבה לדעתי שהכנס לא מצליח להביא הרבה יותר אנשים זה לא בגלל הזמן או פרסום
אלא בגלל האופי שלו, זה כנס קהילתי (ואני אוהב את זה כך), ולכן מי שלא בקהילה
או לא מבין למה קוד פתוח זה ה-דבר בכל מקרה לא ירצה להגיע אליו כנראה.

כנס מקצועי יכול להביא יותר אנשים, אבל השאלה אם יש מקום לכנס מקצועי שמתמקד
בתחום התכנה החופשית. בסופו של דבר זה תחום מאוד רחב שמכיל את כל הנושאים
האחרים בעולם המחשבים ולכן זה כבר קיים בכל הכנסים האחרים, אז מה יהיה הערך
המוסף של כנס תכנה חופשית? הרי הצד האידיאולוגי לא ממש מענין את רוב האנשים
שעוסקים בתכנה חופשית בשביל הכסף.

כנס pycon שאנו מארגנים הוא כנס שמיועד למפתחי פייתון, ולא חסר כאלה, בניגוד
אליו אוגוסט פינגווין נועד לחובבי קוד פתוח/תכנה חופשית, וכאלה יש מעט מאוד
לצערי, היום אני עובד בסטארטאפ שהמפתחים עובדים על טהרת הקוד הפתוח מעשית,
ולמרות זאת אני לא בטוח שהמפתחים האחרים יתנו עדיפות לקוד פתוח עבור פרויקט
שלהם (כלומר העובדה שהקוד פתוח לא תהווה שיקול בהחלטה אם להשתמש ברכיב לדוגמה).

למרות האמור לעיל אני לא פוסל את הרעיון של 2 כנסים, פשוט יהיה צורך לבדוק את
ההצלחה של הכנס המקצועי ולראות אם הוא מצליח (ולו במובן של חשיפת התחום או
העמותה), כל עוד הכנס יכסה את ההוצאות שלו זה שווה את הניסיון.