Virtalähteiden hinnoista en uusina osaa sanoa mitään koska en juurikaan
koskaan uusia laitteita osta.

Kohtuullisia labrapowereita ovat mm. Nokian ja sen alihankkijoiden
tuotannossa käyttämät HP 6632 powerit. Itsellä on yksi tämmöinen
http://www.used-line.com/tm_guide/model.cfm?model_id=465A065F597E
Kymmenen vuotta sitten siitä joutui maksamaan pari sataa käytettynä. Toissa
päivänä minulle kaupiteltiin samoja 110€/kpl.

Viimeksi ostin kotimaisen IL-powerin LPS-201 0 - 100V/0-5A labrapowereita 2
kpl + yksi "varaosakone" yht. 150€. Ja nämähän ovat todellisia
labroratoriovirtalähteitä eivät semmoisia säädettäviä mittareilla
varustettuja leluja mitä uutena satasen pari maksavat harrastelijapowerit
ovat.

Minulla oli muistaakseni 25 - 30 kpl pikkuisia 12V ja 5V muuntajallisia
powereita vuosi sitten. Yksin kappalein maksoivat(siis uusia, mutta vanhaa
mallia) joku 5€/kpl määrissä vähemmän. Olisi varmaan pitänyt ostaa koko erä
- niitä oli satoja. Näissä oli ihan tavanomainen tasasuuntaus, suodatus ja
7800 regulaattori ja ilmoitettu ulostulovirta 1A.

Eli eihän näitä normaaleista uutta tavaraa myyvistä kaupoista kannata kysyä.
Suomessakin on monia käytetyn elektroniikan kauppiaita, Ebay on niitä ihan
väärällään jne.

73,s IJL