Kirjoitin, että "18 yleisintä maata ES- keleillä."
Ruotsi ei tuohon kategoriaan "yleisenä ES- maana" kylläkään kuulu, mutta
tuokin 1989 yllättäen näkyi ES- keleillä muistaakseni kanavalla E2!
Enkä ollut ainoa, joka moisen ihmeen samaan aikaan Suomessa näki.
Tuo alkaa Helsingistä (jossa sen näin) katsottuna hipoa sitä minimiä, jolla
etäisyydellä ES- asemia voi kuulla tai nähdä.
Ruotsi tuli aikoinaan ES- keleillä myös Pohjois-Karjalassa, Liperissä, ja
siltä näkemiskerralta on vastaus.
Toki Ruotsi on minulle ollut paljon helpompi tropoilla, etenkin UHF-
alueella Turun tienoilla asuessani, Liedossa ja Paraisilla.

t, MNi