Minkä takia liittimen tarvitsisi tämmöisessä käytössä olla iso?
Valitsisin itse esim. TNC:n joka on mitoitukseltaan sama kuin BNC, mutta
kierrekiinnitteinen. On toiminut hyvin esim. radiopuhelimissa ja
tukiasemissa.
Myös SMA:ta voi aivan hyvin näillä virroilla ja jännitteillä käyttää.
Kumpainenkin käy kaikille tarvittaville taajuuksille DC:stä gigahertseihin.
BNC:tä ei mittauskäytössä kannata käyttää yli 100 MHz:in ehkä ei
radioissakaan. Hintaerot eri liitintyyppien välillä eivät ole niin
dramaattisen hirveitä jos käytetään esim. laadukkaamman pään kiinalaisia,
kuten Shiningia, RF Supplieria tms. tuotteita joiden speksit saa
valmistajalta.

Mielipiteeni UHF:stä on tunnettu ja en koe sitä missään tarpeelliseksi
käyttää.

Kannattaa sitten edelleen muistaa, että mikään standardeista
suurtaajuusliittimistä ei ole vesitiivis. Semmoisiakin kyllä löytyy, mutta
ovatkin sitten erityisrakenteisina vaikeasti saatavia ja aivan eri
hintaluokissa.

73,s IJL