Hei,

Tämä lista on ollut toiminnassa kohta 20-vuotta (vai joko on yli?), enkä
usko sen heti minnekään menevän. Kaikenlaisia MySpace, USENET, Facebook,
KamiBBS, phpBB forumeita on tullut ja mennyt ja varmaan monta uutta
yrittäjää tulee lisää. Mutta millään niistä keskustelu ei jatku kovin
kauaa... ellei se ole jokin suppea erikoisalue. Hajoittamalla systeemi ei
tule toimimaan.

Tämän listan suola ja välillä aina karvainen maku on juuri se, että sinne on
helppo kirjoittaa, porukkaa löytyy ja se on kaikkien edessä ilman erityksiä
kikkoja ja webbisivujen tai tunnusten muistamisia. Kaikki (?) käyttävät
sähköpostia -- oli se kuinka vanhanaikanen tahansa -- mutta silti sitä
jokainen käyttää ja listan anti on kaikkien lukemislistalla (tai sitten
filtteröitynä mutta kuitenkin lähellä).

Vuosien aikana pistelasku on aina ollut se ykkösaihe ja aina ryöpsähtää
joskus vähän yli. Ja sitähän se taas oli... mutta taitaa olla laantumassa?
En yleensä halua minään listapoliisina olla, vaikka se mahdollista olisikin.
Parinkymmenen vuoden aikana jarruja on pitänyt pari kertaa käyttää ja
yleensä listan laittaminen moderointiin ja mailien läpitulon viivytys (ei
sensurointi) on yleensä toiminut erittäin hyvin.

Eli en näe mitään syytä muutoksiin... Antaa sanan olla vapaa. Kyllä ne jutut
aina aikanaan laantuu ja sisällön taso paranee kuten on jo tälläkin kertaa
tapahtunut.