Miten se uusi pistelaskenta nyt menikään, ja kuinka jatkossa tehdään listat
ja rankit, onko parikymmentä eriaista uutta variaatiota ? Ja saako pisteen
jos olisi halunnut mukaan pedikselle muttei päässytkään ? Tässä kanssa hyvä
tiivistelmä sähköpostin käytöstä:
Sähköpostia turvallisesti

Sähköposti<http://hikipedia.info/index.php?title=S%C3%A4hk%C3%B6posti&action=edit&redlink=1>on
verrattoman nopea ja mukava yhteydenpitokanava joka kasvattaa
suosiotaan
koko ajan <http://hikipedia.info/wiki/Aika>. Jotta sähköpostista saisi
kaiken sen tarjoaman hyödyn irti, kannattaa sähköpostiosoite ilmoittaa
mahdollisimman monille tahoille. Esimerkiksi osoitteen julkaiseminen
jollakin nettisivulla voi tuoda sinulle uusia sähköpostiystäviä ja monia
voittamattomia tarjouksia. Moniin muihin internetin mukanaan tuomiin
lieveilmiöihin verrattuna sähköposti on suhteellisen pieni tietoturvariski.
Muutaman perusasian muistamalla sähköpostia voi käyttää huoletta:

   - Käytä aina paikallisesti asennettua sähköpostiohjelmaa ja
   POP-protokollaa, jolloin kaikki sähköpostit lataantuvat palvelimelta
   turvaan omalle koneellesi.
   - Tarkista kaikki sähköposti liitetiedostot avaamalla ne, ennen kuin
   tallennat niitä muualle.
   - Älä koskaan käytä sähköposteissa mitään
salausalgoritmeja<http://hikipedia.info/wiki/Salainen>,
   ne vain herättävät hakkereiden mielenkiinnon.

Sähköpostin tietoturvaa voi oleellisesti parantaa myös pyrkimällä avoimeen
dialogiin kaikkien sähköpostiosapuolten kanssa. Eli kaikkiin saapuneisiin
viesteihin on suotavaa vastata ja epäselvissä tapauksissa tuntemattoman
lähettäjän tarkoitusperiä voi tiedustella. Näin opitaan tuntemaan
lähettäjät.

http://hikipedia.info/wiki/Hikikirjasto:Tietoturvaopas_ATK:n_k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4lle

73 HPI

25. helmikuuta 2014 18.59 Risto Kotalampi <ri...@kotalampi.com> kirjoitti:

> Aivan. Tämä sarjakuva kertoo asian ytimekkäästi:
>
> https://ikiwiki.iki.fi/ikiwiki#mahtava_sosiaalisen_median_verkkosovellus

>>> 2) Jos aihe ei kiinnosta, älä lue sanomaa - vaan deletoi se.