Itse olen osunut kunnollisille Aurora-Es-keleille oikeastaan vain kaksi kertaa marraskuussa 2000. Erityisesti 6.11.2000 Venäjältä alkanut ja Itävaltaan päättynyt keli jäi mieleen aika "maagisena". 10.11.2000 tuli sitten Islantia. Olen aikanaan kirjoittanut noista keleistä jutunkin ainakin Kantoaaltoon. En muista päätyikö se Radiomaailmaan asti?

Kun vielä koneelta löytyi, niin laitoin jakoon parit audioklipit noilta marraskuun 2000 keleiltä: http://tredxk.sdxl.org/FMarkisto/

94.0 Radio Charivari, 107.1 Radio Komma 1 ja 101.8 Antenne Salzburg ovat 6.11.2000 keleiltä. Noissa näytteissä sinkku muistuttaa aika paljon Es:ää. Tuossa Charivarin pidemmässä klipissä ehkä tuo feidailu kuuluu parhaiten.

Islantilaiset 90.4 Radio X ja 100.5 Bylgjan ovat 10.11.2000 keleiltä ja niiden sinkut taas ovat selvästi enemmän aurora-tyyppisiä "röpöisiä" (siitäkin huolimatta että Radio X lopettaa juuri Metallican Master of Puppetsia ;-)

Jouni