>Tropo on ihan mahdollinen, missä tapauksessa Suomen pituusennätys on
>todennäköinen.

Perstuntumalla väittäisin, että Suomesta ei 144 MHz:llakaan (jossa päästään
tropolla luultavasti pidempiin etäisyyksiin helpommin) ole workittu Skotlantia
tropolla, joten Aurora-essi aika varmaan kyseessä. Kelimuotoja ei vaan
tunnettu. Tuohon aikaan antennitkin oli luokkaa 3 elementtinen quadi ...

Itse olen parhaimmillani tropolla workkinut "länsisuuntaan" 144 MHz:llä Porista
Hollantiin. Samalla kelillä superasema Englannin itärannikolta pingasi
meteorilla, mutta ei jaksanut tropolla vaikka oli saman "putken" päässä. Keli
oli tuolloin vain Hollantiin ja Pohjois-Saksaan. Tanskasta ja Etelä-Ruotsista
ei kuulunut mitään.

73, Timo TIK aka OH1NOA