Harmi kun kouluruotsini on niin huono, voisin vaihtaa puolta... =)
Ruotsinkielisellä puolella on ennenkin tehty (ovathan he Suomen DX-
perinteen edelläkävijät) aiemminkin päätöksiä, joiden suhteen suomalaiset
vielä näpertelivät.
Muistan hyvin 70- luvun, ruotsinkielisellä rintamalla osattiin erottaa
monien Euroopan asemien paikallisohjelmat ja niistä tuli eri pisteet.
Suomalaiset taaplasivat jäljessä, yksi asema, yksi piste.
Yksi toisen kotimaisen kielemme kerhon edustaja kirjoitti (suomeksi luin,
kun tuo ruotsini...) muistaakseni näin, sanamuoto ei todellakaan tarkka:
"Kaikki tunnistavat pöllön. Taitavampi myös erottaa lehtopöllön,
hiiripöllön..." jne.
Lintuharrastajana sanoisin, että varsin kuvaavaa. =)
Pianpa suomenkielinenkin puoli omaksui saman.
Edelleen jäljessä ruotsinkielisiä edelläkävijöitä.
Ja nykyisinhän huippuexperttien toimesta homma sujuu vasemman käden
vasemmalla sormella.
Ja tuo ei ollut halventavasti kirjoitettu!!
Paljolti myös tarkoitin sitä.

t. MNI

26. maaliskuuta 2015 18.02 Markku Niiranen <moukeri.niira...@gmail.com>