RE. Kokouspäätökset, jne

En tarkoittanut Sinua JHY tai muitakaan ahkerasti vihjaavia/ lokaavia, joihin esim. JMS kuulu. Koska olet viimeksi nähnyt esim. JMS:n tuoreen vihjauksen/lokauksen, joka ei ole kahta tuntia vanhempi, tai haiskahtaisi ns. hilseeltä ?

Tiettyjen ns. isojen DX-hemmojen päässä tuntuu olevan tietty standardi siitä mitä sopii vihjata/lokata mitä ei. Itse törmäsin tuohon standardiin mainittujen Baltian (+ Pietarin) asemien yhteydessä kun minulle kerrottiin, että lokakukseni alentavat OLLin tasoa ja siitä ollaan huolissaan. Se ei ollut mies Kaliforniasta, joka moiseen puuttui, vaan vakituinen Suomen asuja.

Ei niitäkään lokauksia/vihjeitä poistettu. Kalifornian mies ei ole koskaan poistanut ainuttakaan vihjettäni, tuskin kenenkään muunkaan vihjeitä. Ylipitkiin toistolta tuntuviin OLLi-sepustuksiin hän voisi ehkä puuttua. Niistä on harvoin mitään todellista yleisempää hyötyä, mutta tilaa ne vievät. Tilalle kymmenen tuoretta vihjettä !!!!

Itse lupaan tulevaisuudessakin vihjata/lokata myös BBC:n ja Irlannin suuritehoisia FM-lähettimiä, jos näen pienenkin syyn. Minun rimani on tunnetusti aika alhaalla, koska ajattelen näitä asioita toiselta kantilta. Vallineista keleistä saa paremman kuvan, kun ottaa mukaan tavallisempiakin asemia eikä sitä yhtä ainoaa plussaisaa Kreetan kruunua. Yleensä pyrin löytämään 8...10 FM-maata per keliavaus.

Että sillai. Meitä on niin moneksi, onneksi. 73s KKH