No totta ihmeessä muutaman kymmenen metrin langalla voisi kuulua enemmän
kuin ferriitillä jos puhutaan signaalista.
Mutta muutaman kymmenen metrin lankaa (jolla vahvistusta jotain,
suunnattavuus nolla) ei käännellä.
Ja MW:lla siitä ei olisikaan mitään hyötyä moisia piuhoilla.
Mutta ferriitin tehokkuuteen ei liene moni kuuntelija pahemmin tutustunut
kun käytössä pitkät piuhat.
Mulla täällä Hailuodossa oli joskus pakko tutustua ferriittiin paremmin
(Sangean ATS 909 surkea, Sangean ATS 818, sitä viimeisintä painosta kai,
todella upea).
Ja tietenkin myös pieni looppi tuo paremmin asemia esille kuin ferriitti.
Höh!
t. MNi