Moi OLLilaiset ja listalaiset,

Kun nyt on alkanut tulla useampiakin palautteita Democracia-lokauksestani
koskien tuota WRTH:n LA-osiota niin yritän tarkentaa. Lokausta tehdessäni oli
tarkoitus laittaa myös hymiö tuohon perään mutta sitä mahdollisuutta ei OLL:ssa
ole. Tämä keissi selvensi ainakin itselleni miten sydänverellä tätä harrastetta
suoritetaan. Kaikessa sanomisessa pitää olla nykymaailmassa äärimmäisen tarkka
ja viimeiseen asti pidättyväinen. On vuosikymmenien aikaan tullut usein ilmi
miten vakavasti kuunteluharraste otetaan. On erouhkauksia ym. Kommenttia
tehdessäni en tiennyt että (MR) on suurelta osin ollut vastuussa LA-osiosta ja
tehnyt sitä pitkään sydänverellään ja minimipalkalla. Luulin että tein vain
pienen "viattoman" heiton isolle julkaisuyhtiölle, joka oli vielä
suomenkielinen.  Kyllähän kaikki tiedämme että nuo kirjan tiedot ovat jo
julkaisuhetkellä osin paikkansa pitämättömiä ja jo siinä valossa luulin että
OLL:in lukijat huomaavat että tässä ei ollut tarkoitus loukata ketään.

Jo nämä muutamat palautteet ovat olleet minulle odottamaton yllätys. Yleensähän
lokauksia ei taideta missään OLL:in ulkopuolella kommentoida. Oma DX-urani on
uskoakseni loppusuoralla ja kaikkinainen raportointi ollut jäissä jo pitempään.
Se onkin jättänyt kivasti aikaa pelkälle bandien selailulle ja tehdä
mahdollisimman tuoreita merkintöjä OLL:iin jotta voisin auttaa muita aktiiveja
uusimmilla huomioilla lattaririntamalta. Itselläni oli lähes täydellinen
WRTH-kokoelma vuodelta 1971-2022 mutta olen luopunut nyttemmin osasta kun
köyhistä Andi-maista tuli kyselyjä voinko lähettää edellisen vuoden kirjan.
Näin tein muutamille kontaktihenkilöille. Kirja oli aikanaan "Must" mutta
olisiko se enää tulevaisuudessa ?  Netistä ainakin itse olen löytänyt kaiken
tarvittavan.

Olen ollut Maunoon henk. koht. yhteydessä kun laittoi surullisen mailin ja
ymmärsin että Maunokin on nyt käsittänyt lokaukseni "pointin".

DX- terveisin
PK