Joo, hyvä, että selvensit myös julkisesti. Oma vastauksesi oli tarkoitettu myös yleisemmäksi kommentiksi ja ehkä myös tyytymättömyyden purkaukseksi oman keskinkertaisen työn laadun osalta. Tapaus taisi tässä olla niin, että asema määrättiin lopettamaan, mutta mikään ei usein ole pysyvää, varsinkaan lattareissa. Pitäisi pystyä myös ennustamaan tulevaa ja pystyä arvioimaan, että puhuuko kirjoittaja totta, vai onko hänellä jokin oma agenda asiassa ajettavana.

Julkaisuyhtiö ei ole ollut kovin iso, on ollut vain yksi kokopäiväinen työntekijä! Vuoden 2000 jälkeen on kaksi toimittajaa kuollutkin eikä korvaajia näillä kompensaatioilla ainakaan täysin löytynyt, ja siitähän sitä kasaantumista sitten syntyy. Ja on myönnettävä, että kyllä AM-puolella monissa maissa työnkuva on viimeisen vuosikymmenen ollut aika negatiivinen: lähinnä kysymys siitä, että miten raakalla kädellä asematietoja poistetaan, vaikka viralliset listat sanoo ihan muuta.

Ehkä eniten on harmittanut, miten vähän Suomesta tuli korjauksia kirjaan, julkisista vetoomuksista huolimatta. Itselläni homma oikeastaan alkoi 80-luvulla, kun nyppi vuodesta toiseen julkaistut selvät virheet. Tosin eivät sillin aina menneet edes perille, siinä suhteessa uuden kustantajan aikana tilanne on korjaantunut. Suomessa on joidenkin maiden osalta ihan huippuasiantuntemusta. Mutta ehkä siinä on jotain joku muu -syndroomaa: mitäpä se mulle kuuluu. Kaikkea uutisarvoista on vaikea löytää lokauksista, kun muuallakin lokataan kuin Suomessa. Kysymyksiä sen sijaan tuli mukavasti :-) Johtihan nekin toki joskus korjauksiin.

Minä ja muutkin olen kyllä täällä ja myös SDXL:n AM-listalla lokauksia silloin tällöin kommentoinut. Kun lokaaja esittää OLLissa suoran kysymyksen, missä hän odottaa vastattavan? Selkeitä virheitä olen korjannut henk.koht. viesteillä ja jotkut ovat jopa kiittäneet.

Parhain terveisin,

Mauno