Selamlar Hocam,
Bu dediklerinizin hepsini yaptik ama MySQL 4.1'de calismadi.
default-character-set=latin5
default-collation=latin5_turkish_c
Bu degerler oldugu zaman Turkce karakterler gozukmuyordu.
degerleri latin1 olarak secinde karakterler duzeliyor ama Turkce karakterlere gore arama yapilamiyordu.
Mysql 4.0'da charset'i latin5 yapinca sorun duzeldi.
Bu durumda Mysql 4.1 sorunludur diyorum.
Su an Mysql 4.1'i Turkce ozellikleri ile saglikli bir sekilde kullanan var mi?
Huseyin YUCE writes:

Merhaba,

MySQL'i /usr/ports/databases/mysql41-server
portsdan kurduysaniz derleme parametresi olarak
#make WITH_CHARSET=latin5
seklinde derlemeniz gerekir. Eger bu parametre ile MySQL'i derlemedi
iseniz ontanimli olarak "latin1" seklinde bir cevre degiskeni ile
derlenmektedir. Peki bu Turkce karekterler icin bir problem olurmu
derseniz hayir.

Bunu cozmenin birden fazla yolu var. (cozum demek dogru bir ifademi
bilmiyorum!)

Birinci ve en pratik yolu my.cnf icinde (Eger siteminizde yoksa
/usr/local/share/mysql altinda ornek bulabilirsiniz.
/var/db/mysql/my.cnf olarak kopyalayin.)

[mysqld]
default-character-set=latin5
default-collation=latin5_turkish_ci

cevresel degiskenleri girmeniz.
REF. URL: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/charset-charsets.html

ikinci yontem ise, bildiginiz gibi veritabani /var/db/mysql/xxxx
seklinde olusturulmaktadir. Bu veritabani dizinine girdiginizde burda
"db.opt" isminde bir dosya var. Bunun icerigini

default-character-set=latin5
default-collation=latin5_turkish_ci

seklinde duzenleyebilirsiniz. Bu yeni ozellik veritabanlarina ayri ayri
veritabani degiskenleri gonderme imkani sunuyor (bence guzel bir
ozellik)

Bir baska yontem ise

shell> mysqld --default-character-set=latin5 \
--default-collation=latin5_turkish_ci

seklinde mysqld ye parametre vererek yapabilirsiniz.

REF. URL: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/charset-server.html

iyi calismalar.

Friday, February 25, 2005, 3:03:45 PM, şunu yazdınız:

> [...]

NK> �?� isareti olarak goruntulenmeye basladi. Kurulumda
NK> WITH_CHARSET=latin5 kullanmamıza karsi bu sorunu yasadik,
NK> enteresan olan tüm tr�a özgü karakterlerin ? olmasiydi.
NK> Db�yi latin1 e cevirince harfler duzeliyor fakat , siralamada
NK> turkce harfleri Z�den sonraya atiyordu. Hadi buna da katlanalim
NK> bir cozum bulana kadar dedik ama sayfamizdaki arama modulu turkce
NK> harfli hic bir seyi bulamiyordu. NK> Sonunda 4.0 a geri donmek zorunda kaldik ve her sey normala dondü.
NK> Böyle bir sorunla karsilasan varmi?,
NK> 4.1.x daki �Extensive Unicode (UTF8) support.� Buna yol acmis olabilirmi?

=-------------------------------=
26.02.2005 - 11:08:35
=-------------------------------=
Ogr. Gor. Huseyin YUCE Marmara Üniversitesi Bilisim Merkezi Sorumlusu e-posta : [EMAIL PROTECTED] web : http://www.yuce.web.tr
=-------------------------------=

Liste arsivi: http://lists.enderunix.org ve http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org
Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikkod.com/freebsd.php

Ismail YENIGUL
www.EnderUNIX.org
----
Korkulara inanmak analitik düşünceye zarar verir!...
Hayat, mükafatını her zaman tahammül edenlere verir...

http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org
Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikkod.com/freebsd.php

Cevap