merhaba,
şimdi en baştan anlatayım.
freebsd 6 üzerine porttan qsheff kurduk. ve spamassan ile beraber çalışıyor. sistemde clamav da kurulu.
loglara baktığımda sistem çalışıyor. virüslü olan mailleri ve spamları buluyor. bunların hepsini
workdır a yani /var/spool/qsheffq/ dizinine atıyor.
buraya  kadar problem yok.
şimdi benim yapmaya çalıştığım virüslü mailleri direk silmek bunu /usr/local/etc/qsheff/qsheff.conf dosyasından ayarlayacağım galiba ama şimdillik nasıl yapacağımı bilmiyorum. bunu yaptığım zaman /var/spool/qsheffq/  dizininde sadece spam mailler kalacak diye düşünüyorum.
spama düşen maillerin neden spama düştüğünü öğrenmek ve orada olmaması gereken mail varsa bunları düzenleyebilmek istiyorum. bu dizine düşen mailleri nasıl görebilirim, bu dizine mua  ile ulaşabilirmiyim. kullanıcının bunları görmesini ve kendisinin boşaltmasını ya da spam değildir diye işaretleyebilmesini nasıl sağlayabilirim....
bu arada http://news.gmane.org/gmane.mail.qmail.qsheff  taramaya başladım

Cevap