Serdar EMIRCI wrote:

Evet bende bu şekilde tanımladım smb.conf dosyasını glbal alnına vfs object = vscan-clamav satırını eklediğimde oluşuyor bu hata dediğiniz gibi vfs özelliği olmadığından çalışmıyor. Bende bu özelliği smb katmak istedim ama ben smb yi port dan kurduğum için --enable-vfs özelliğini kutlanamadım portdan kurulumlar da bu tur ozellikleri make config komutu ile yapılıyor diye biliyorum eğer doğru ise make config komutundan sonra ncurses panelin ki seçneklerde vfs özelliğine raslamadım bunu yapmak istedim.

*From:* Gokhan ALKAN [mailto:[EMAIL PROTECTED]
*Sent:* Tuesday, April 24, 2007 4:27 PM
*To:* freebsd@lists.enderunix.org
*Subject:* Re: [FreeBSD] Samba 3.x VFS options

Serdar EMIRCI wrote:

Ben sambayı port dan kurmuştum --enable-vfs özelliğini nasıl katacağım make
config de --enable-vfs özelliği gözükmüyor
-----Original Message----- From: Afsin Taskiran [mailto:[EMAIL PROTECTED] Sent: Tuesday, April 24, 2007 1:53 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org <mailto:freebsd@lists.enderunix.org>
Selamlar; Serdar EMIRCI wrote: Samba nın virüs taram sı için samba-vscan paketini kurdum ve smb.con dosyasında Global alanına gerekli parametreleri girdim ve # /usr/local/bin/testparm | more komutu ile test ettiğimde ama Unknown
    parameter encountered: "vfs options"

Samba paketinin kurulumu sirasinda --enable-vfs parametresinin verilerek derlenmis olmasi gerekiyor. Sonrasinda da bahsettiginiz ilgili paket kurulumu.. Ignoring unknown parameter "vfs options" diye hata veriyor. Bu hatayı
    nasıl giderebilirim.

iyi calismalar Afsin Taskiran
EnderUnix Core Team Member
www.enderunix.org/afsin/blog <http://www.enderunix.org/afsin/blog>
International BSD Conferance in Turkey
www.bsdcontr.org <http://www.bsdcontr.org>
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
bakiniz.
Cikmak icin, e-mail: [EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>
Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey
Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd
[...]
aslinda ben konuyu kacirdim ben sambayi clamav ile calistirmak istediginizi dusunerek cevap vermistim. Eger amaciniz clamav ile icerik denetimi yapmak ise yaptiklarimi ipucuna yazmaya calismistim isterseniz birde oyle deneyin belki isinize yarar

http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=1559&lang=tr <http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=1559&lang=tr>

bu ozellik bildigim kadari ile samba 2.2 surumunden sonra geliyor cok eski bir samba surumu kullaniyor olabilirmisiniz ? port agacini guncelledinizmi ?

http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=512&lang=tr ipucunde belirtildigi gibi optionslari tekrardan gorebilirsiniz. Yada sambaya o ozelligi katmak icin

//make WITH_VFS=yes install clean ile kurmayi deneyin

//

Cevap