bir yanlış anlaşılma olmasın. "php -m"
php extensionsdan seçtiğiniz modülleri göstermenin yanında;
eğer php.ini dosyanızda extensions dizini yanlış gösterilmiş ise yine php için derlenen modülleri "php -m" çıktısında göremezsiniz. apache modülünü kurmak size, httpd.conf dosyasına modülü eklemek için gerekli satırları yazma zahmetinden kurtaracaktır. ancak pkg-desc dosyasında yazdığı gibi application-type özelliklerini httpd.conf dosyasına eklemelisiniz. #grep php ......./httpd.conf dediğinizde Load Module kısmında php5 ya da php4 olması gerekiyor. bunun yanında httpd.conf dosyanızın altında
application type kısmında .php olmasına da dikkat edin.
Sistemin öncelikle .php leri algılayabilmesi için DirectoryIndex kısmında index.php olmasına da dikkat edin. php5-extensions da tüm özellikleri vermenizin bir anlamı yok. ekstra paket kurmaktan başka bir şeye yaramayacaktır. çünkü bir özelliğin verilmesi o uygulamanın client ınında kurulmasını isteyecek ve doğal olarak kurulacaktır.
örnek:
postgresql desteğini X koyarak verdiniz. sisteminizde postgresql-client kurulu olmadığından kurulacaktır. tüm bunları işaretlediğiniz tüm extensions lar için düşünürseniz sisteminiz paket çöplüğüne dönecektir. bu sebeple istediğiniz ya da kullanacağınız özellikleri vermeniz sizin için daha iyidir. Ozan Enginoglu writes: