From: aduka aduka [mailto:[EMAIL PROTECTED]]
Sent: Thursday, July 04, 2002 9:25 AM
To: Mohd Zulkifli B. Mohd. Din (Central); [EMAIL PROTECTED]; Anak Didik;
[EMAIL PROTECTED]
Cc: [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]
Subject: RE: H-Net* Bakpo la buto hati buto mato!!!

hi .. hi .. hi .. terasa lucu jugak bila dengar lawak
Raseet Strata.
Pandangan saya tentang Hudud adalah jelas. Saya
menerima hukum allah ini dan tiada bangkangan. Kalau
mana-mana pihak nak laksanakan hukum ini ... silakan.
Cuma ... biarlah ianya 100% tulen.

Saya juga nak tambah, ramai yang tak faham tentang
Hudud tetapi membicarakan tentang Hudud. Perlu diambil
peringatan bhawa Qisas, Tazir dan Diyat adalah dibawah
satu rumpun bersama Hudud didlam Perundangan Jenayah
Islam ini. Biarlah mereka yang ariff sahaja
membicarakan hukum allah ini. Kita ikut dari belakang.

Kepada sdr. Zulkifli, secara ikhlas, saya kurang yakin
dengan PAS. Inilah kata hati saya. Sejak dari kecil
(ambo ore Bachok),Yang Berhormat Parlimen dan ADUN
adalah PAS sejak dari dullu lagi. Saya dah begitu
mengenali mereka - luar dan dalam.

PAS bagi saya hanyalah sebuah parti, tidak lebih dari
itu. Banyak war-war dari buat kerja.
saya melihat perjuangan PAS dari dulu hingglah
sekarang, STEREOTYPE. Pemimpin pergi .. dan datang ..
semuanya tak menyengat dan banyak ercakap dari buat
kerja. ada yang diam tak tahu nak buat gapo .......

KEHANGATAN PAS bagi saya hanyalah berlaku di
pentas-pentas di luar Kelantan. Nama-nama yang Gah
seperti Ustaz Harun Din, Ustaz Ismail kamus, Dato
Hassan (pakar motivasi), dan banyak lagi adalah
wajah-wajah YANG BAKAL MENENTU HALA TUJU PAS akan
datang, tetapi tidak di kelantan. Tiada pemimpin
berkarisme seperti Tok Guru Nik abdul aziz.

Bagi saya, PAS melabel dirinya bertunjangkan islam
...sedangkan PENGISIAN sebenarnya .. mereka tidak
KOMITED 100%. TIDAK KOMITED. sikit-sikit itu ada (saya
ikhlas).

Sebagai warga Kelantan, saya ingin memberi komen dalam
bahasa yang amat mudah yakni Ramai yang tertipu ..
sekali lagi TERTIPU.
Hanya Tok Guru Nik Abdul Aziz sahajo yang boleh
DIPAKAI (diaminkan). Selain beliau - mirip UMNO/BN
jugak. Rakyat pun sedar - ramai YB dok kelentong Tok
Guru.

Saya anak mukim Bachok, ahli jemaah Masjid mahmoodi
Bandar Bachok, silalah datang berjamaah di masjid ini.
Kita berjamaah bersama dan mendengar ceramah dari Imam
Muda masjid (banyak menafaat dan faedahnya dari
mendengar ceramah PAS .. banyak isu semasa yang
dikupas .. antaranya isu remaja, akhlak, peranan
ibubapa, peranan masyarakat, etc.).

Marlah kita BERSATU.

 --- "Mohd Zulkifli B. Mohd. Din (Central)"
<[EMAIL PROTECTED]> wrote: > Minta maaf ...saya
agak tak jelas dengan maksud

=== message truncated ===