terima kasih alias,
pembetulan-YB Muhammad bin Sabu bukan Ahmad Sabu dah masuk 3 penggal (2 penggal Kubang
Kerian dan sekarang Kuala Kedah).  Mat Sabu ni adalah contoh mangsa media sejati.
Memang ceramahnya agak keras sedikit, terutama masa beliau di jawatan naib ketua
pemuda PAS dulu. Tapi itu cara beliau utk menarik perhatian kepada mesej yg nak
disampaikan.  Ia keras begitu, kerana ianya selalu menjadi sasaran media perdana dan
juga ucapan dasar perhimpunan agung UMNO atau ucapan penutup-tahun ini giliran TG Hj
Hadi yg disindir sinis oleh Presiden UMNO live seluruh Malaysia.  PAS tidak berpeluang
menjawab kecuali dlm ceramah, yg sekarang ini pulak disekat.  Itulah kadangkala
terkeluar kata-kata yg agak kesat khususnya dari Mat Sabu.

Betul saya setuju, kita tak boleh mengutuk, berkata kesat sesama insan. Tapi rasanya
kita berhak membalas org yg "menghentam" kita.  Pihak PAS dikatakan pemecahbelah
masyarakat, militan, spt taliban, kaitan dgn KMM(wujudkah?) dan al-Qaeda dll lagi.
Rasanya wajar jika Tok Guru kata "barua".  Bagi Mat Sabu dan setengahnya yg lain,
"barua" tu lembut...Ianya merupakan asam garam dlm ucapan utk menarik pendengar.  Yg
pentingnya dengar keseluruhan ceramah, petikan memang boleh diambil "out of context"
dgn izin.

Spt surah al-maun, Nerakalah utk org yang sembahyang. tanpa sambungnya pelik bunyinya.
Iaitu yg lalai dlm sembahyangnya.  Jgn jadi barua mereka yg zalim.
-AsAm-terlebih asam dan garam kadang-kala.

On Thu, 04 Jul 2002 10:46:16
 alias mohd yusof wrote:
>(on suria .fke.utm.my)
>
>aliasm.vcf was scanned by Interscan Viruswall on suria.fke.utm.my and no virus found.

Supercharge your e-mail with a 25MB Inbox, POP3 Access, No Ads
and NoTaglines --> LYCOS MAIL PLUS.
http://www.mail.lycos.com/brandPage.shtml?pageId=plus
Ahmad Sabu terjun dengan labu-labunya, biarkan…. biarkan…..

“Janganlah kamu menghina orang lain, mungkin orang yang kamu hina itu lebih
baik dari kamu”, maksud Quran.

Sekalipun kita lebih baik dari orang lain, tak sepatutnya kita mengaku diri
kita lebih dari orang lain. Itulah akhlak Islam.

Dari;
http://www.geocities.com/aliasof2/kotor.htm
begin:vcard
n:Mohd Yusof;Alias
tel;fax:07-5566272
x-mozilla-html:TRUE
org:Universiti Teknologi Malaysia;Kejuruteraan Elektrik Kuasa (POWER)
version:2.1
email;internet:[EMAIL PROTECTED]
title:Pensyarah
adr;quoted-printable:;;Fakulti Kejuruteraan Elektrik=0D=0A81310 UTM Skudai=0D=0AJohor Bahru=0D=0AJohor;;;;
fn:Alias Mohd Yusof
end:vcard

Kirim email ke