assalamualaikum,

In fact kan, come to think of it; orang yang dah mati tu sebenarnya 'hidup'. Hidup dalam bentuk yang berbeza... Ada yang bergembira di beri rezeki oleh ALlah seperti yang dikhabarkan oleh Al-Qur'an. Dan ada pula yang merana-sengsara dengan azab kubur. So what's the point? Adakah ahli kubur ni mendengar permintaan kita? Adakah mereka masih boleh campurtangan dalam urusan duniawi? Satu idea yang betul-betul chill my spine. Itulah perkara yang dilakukan oleh Hindu/Buddhist musyrikin... Nenek-moyang mereka mendengar permintaan mereka & boleh menolong mereka....

Agama kita agama tauhid... Allah hanya sanya yang berhak disembah..

wassalam.