Berikut saya panjangkan surat
rayuan dari satu keluarga yang amat memerlukan bantuan dikala kita masih dalam
suasana gembira dengan rumah terbuka dan menyambut kemerdekaan.

Rayuan bantuan makanan dan
pembayaran bil tertunggak

Assalamualaikum dan salam
sejahtera,

Adalah dimaklumkan suami saya
yang bekerja di sebuah kilang di Senawang telah pun diisytiharkan bankrap oleh
Jabatan Insolvensi Malaysia. Gaji suami saya untuk bulan Ogos 2013 telah
dipotong kesemuanya oleh pihak Jabatan Insolvensi Malaysia dan bulan-bulan
berikutnya akan dipotong sebahagian dari gaji suami saya.

Saya hanyalah seorang
surirumah dan mempunyai 3 orang anak berumur 4 tahun dan 2 orang lagi
bersekolah di Sekolah Kebangsaan Lavender Height, Senawang.

Sehubungan dengan itu kami
keputusan kewangan untuk membeli barang keperluan makanan harian untuk bulan
September ini. Sebelum ini beberapa agensi kerajaan telah membantu kami, namun
untuk bulan September ini kami perlu berusaha sendiri.

Antara barang yang diperlukan
ialah :
Beras 10 kg – cukup untuk 1
bulan
Minyak 2 paket – cukup untuk
2 minggu
Roti 1 buku – cukup untuk
bekal anak ke sekolah untuk 2 hari
Susu 4 tin – cukup untuk 1
minggu
Milo 1 paket 500 g – cukup untuk
2 minggu
Teh 1 paket kecil – cukup untuk
1 minggu
Gula 2 paket – cukup untuk 1
bulan
Telor 30 biji – cukup untuk 3
minggu
Bawang besar 1 kg – cukup untuk
1 bulan
Bawang putih 0.5kg – cukup untuk
1 bulan
Sardin 2 tin besar – cukup untuk
1 bulan

Kami juga mempunyai bil air
dan elektrik yang tertunggak untuk beberapa bulan. Kepada mereka yang ingin
membantu menjelaskan tunggakan bil kami, berikut nombor akaun bil tersebut ;

Bil Air Syarikat Air Negeri Sembilan,
No Akaun : 05001024050712 , Tunggakan RM 276.10

Bil TNB, No Akaun :
03200059372010 , Tunggakan RM 225.45

Untuk penghantaran barangan
makanan atau pembayaran bil sila hubungi suami saya di 017-6055185.

Kepada mereka yang sudi
membantu, kami ucapkan ribuan terima kasih, semoga Allah memberkati mereka yang
membantu kami.

Sekian, wassalam.

Liza bin Jamaludin
Blok N N6/1,