1) Nejprve by asi bylo dobré říct, pro jakou databázi to chceš. SQL92 compliant
řešení IMHO neexistuje, ale do některých databází se dá něco takového dodat.

2) Já bych si to asi slepil v Javě. Podle mě je chybný dojem, že když mám
nějakou tabulku nebo report, tak mi musí vylézt už hotová z nějakého šíleného
selectu.

Viděl jsem SQLka, ve kterých by se prase nevyznalo a přitom by se to dalo řešit
kombinací jednoduchého a čitelného SQL a jednoduché a čitelné Javy/Groovy/...

Tom

Odpovedet emailem