On Sun, 29 Jan 2023, Csaba wrote:

A legelső találat ez volt, amit a kereső kidobott és sokat próbáltam.

Hiába próbálkoztam vele, nem sikerült.

:-(

Sok iso-t gyártottam a grub-mkrescue parancssal, volt amikor azt is beállítottam, hogy a rendszer elsődleges lemeznek tekintse stb, nem volt hajlandó CD-ről boot-olni.

Például - ha a rendszer beengedi és nem szűri ki - ilyen ISO fájlt gyártottam, a linkről tölthető le:

https://we.tl/t-67qhdEzQKo

Hátha meg lehet mondani hogy ezesetben miképpen, hol hibáztam (és mit).

Sajnos, erre most nem tudok vállalkozni...

Régen - Debian esetén - volt olyan lehetőség, hogy indító floppyt készített valami parancs, mindent rápakolva az adott lemezre azonnal. Hasonló kellene nekem, csak Ubuntu alá.

Én nemrég multiboot-os UEFI-s USB írásával küzdöttem, és közben láttam egy linket, ami a live CD-k boot-olási metódusának koppintását tárgyálta, de most nem találom (talán archlinux-os volt, de lehet hogy ubuntu v. stackoverflow oldalon láttam).

Ugyan cd-kkel is már elég rég foglalkoztam... de mivel a debian installerek is hybrid iso-k, azaz pendrive-ra és CD-re ugyanazt az ISO-t lehet kiírni, ugyanúgy bootolni fog (https://www.debian.org/CD/faq/#write-usb)
ezért lehet, hogy ez a hybrid iso segítene:

https://wiki.archlinux.org/title/Multiboot_USB_drive

az iso.image-en tipikusan 3 GPT particiot kell létrehozni:

1. 1M (2048s) BIOS boot
2. ~200-500M  EFI System (fat32!)
3. maradék (ext4/ntfs/...???) én USB-n ntfs-t csináltam

    losetup -P /dev/loop0 iso.image
    mkdosfs -F32 -n ESP /dev/loop0p2
    mount /dev/loop0p2 /mnt
    mkdir /mnt/boot # bootloaders like this
    grub-install --target=i386-pc --recheck \
        --boot-directory=/mnt/boot /dev/loop0 #this needs the BIOS partition
    grub-install --target=x86_64-efi --removable \
        --boot-directory=/mnt/boot --efi-directory=/mnt
    cd /mnt/EFI/BOOT
    mv BOOTX64.EFI BOOTX64.EF_ # nekem csak így működik.,,
    cp -a grubx64.efi bootx64.efi

Ezután már csak az /mnt/boot/grub-ba kell még bemásolni egy alkalmas
grub.cfg-t... aztán

    umount /mnt && losetup -d /dev/loop0

--
sz.zs