> Men eftersom det bara finns en implementation av clojure så är det
> väl ingen skillnad mot använda en Standard Lisp i kombination med
> den trådning som gäller för just den implementationen?
> Det blir väl en lisp och en trådningsmodell i båda fallen.

Missade ni biten om programvarutransaktionsminne
(http://en.wikipedia.org/wiki/Software_transactional_memory)? Det
tycker jag verkar vara intressant, kommandes från databassidan som jag
gör. Jag har aldrig skrivit ett enda program som krävt mer än en
tråd/process, så för mig är det overkill, men med framtiden och de
datorarkitekturer med flera kärnor som verkar komma mer och mer,
istället för högre klockhastigheter, så verkar ju "concurrency"
(samtidighet?) vara det som gäller, och då låter det ju trevligt om
man inte behöver tänka så mycket.