thanks guys for the info. kami budak baru belajar.

if sf restricts commit hanya kepada master server - saya cadangkan kita tak
perlu buang masa dgn sourceforge mirror.

kita buat sendiri a distributed code hosting macam cadangan azrul. one of my
team says his previous employer spent rm3 million to setup and operate 6
servers across the world.