Waalaikumsalam Ananda Defnil,

  Terima kasih atas masukan Ananda ini, yang sepenuhnya saya setujui. Memang
itulah salah satu -- atau mungkin satu-satunya --- masalah besar yang kita
hadapi dalam menyukseskan wisata pulang kampung ini. Dan rasanya itu pulalah
yang sungguh sulit kita atasi, baik oleh karena berbedanya 'frame of reference'
dari para tokoh-tokoh yang berpeduli dan menguasai masalah ABS SBK  ini maupun
karena kita hidup di Rantau, bukan di Ranah.

  Pada saat ini belum nampak jalan bagi MPKAS untuk membuka sendiri kesadaran
masyarakat dan regulator di Ranah itu, apalagi dalam waktu sesingkat-singkatnya
dan sampai tingkat yang paling bawah, sesuai dengan saran Ananda. Mungkin akan
lebih baik jika kita mintakan bantuan para tokoh masyarakat di Ranah sendiri
bersama dengan Pemerintah untuk melakukan hal itu, antara lain  dalam rangka
mengisi otonomi daerah.

  Kalau sekedar untuk ikut membantu sudah barang tentu bisa. Nanti kita
pikirkan bersama bagaimana caranya. Apa bisa diadakan program ESQ gratis ?

  Wassalam,
  Saafroedin Bahar.

defnil <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

Ass. wr. wb. Pak Saaf/Pak Chaidir,

Hambatan utama yang bisa menggagalkan keberhasilan pariwisata kita
adalah sudut pandang & sikap masyarakat, termasuk personil dari
regulator, dalam hal berinteraksi dengan urang2 yang ka datang ke
ranah minang. Hal ini sudah teridentifikasi dengan baik berdasarakan
keluhan2 dan input2 dari banyak pihak.

Saya merasa kalau saat ini masyarakat kita hanya lupa atau kurang
menyadari bahwa dengan bersikap jujur, santun, sabar, toleransi,
senang membantu, serta bekerja keras, maka rezeki dunia (dan akhirat)
akan mengalir lebih lancar dan membawa berkah bagi dirinya dan
keluarganya.

Melihat kenyataan yang ada, pendekatan dan penyampaian ABS-ABK oleh
regulator, tokoh masyarakat, serta alim ulama kepada masyarakat
selama ini tidak/kurang tepat.

Salah satu pendekatan dan penyampaian yang dampaknya luar biasa
adalah apa yang dilakukan oleh training ESQ, yang mengingatkan
dan/atau membuka kesadaran (awareness) kita bahwa setiap langkah dan
tindakan kita selalu diawasi dan harus dipertanggung jawabkan.
Sayangnya training seperti ini hanya bisa dinikmati sebagian kecil
saja dari masyarakat. Setelah kesadaran tersebut terbuka, barulah
kita bisa masuk ke tahap sikap nyata apa saja yang harus dilakukan,
dan kenapa hal itu harus dilakukan.

Kalau ini bisa dicapai, masyarakat sendiri yang akan melakukan self
kontrol terhadap penyimpangan2an yang dilakukan oknum masyarakat,
karena akan merugikan masyarakat disekitarnya. Satu orang yang
melambung, 1 peleton atau 1 kompi harus menanggung akibatnya.

Dengan demikian, manuruik ambo, salah satu fokus utama yang sebaiknya
digarap paling awal dalam waktu yang sesingkat2nya oleh MAPPAS
nantinyo adalah membantu dalam hal BAGAIMANA membukan kesadaran dan
mengubah sudut pandang dan sikap masyarakat dan personil regulator,
sampai ke level paling bawah, dalam hal melayani dan berinteraksi
dengan dunia pariwisata.

Defnil - 41, Balikapan.

--- In [EMAIL PROTECTED], Saafroedin BAHAR
wrote:

> Assalamualaikum w.w. para dunsanak sa palanta,
>
> Ambo yakin bahaso kito para perantau salain maraso basyukur juo
sabana tacangang mancaliak perkembangan minat dan sumangaik kito
untuk mandorong pambangunan Ranah Minang dalam wakatu tigo ampek
bulan ko. Dari wacana nan bakambang sacaro pelahan-nampak nampak ado
duo masalah dan langkah gadang nan sadang kito tangani kini, sabagai
barikut. .

> 1. Langkah Gadang Paratamo: Wisata Pulang
Kampuang 2008.

  -- saya potong disini --.

> 2. Langkah Gadang Kaduo : Sato Sakaki dalam
Perumusan Jati Diri Minangkabau: Adat Basandi Syarak, Syarak Basandi
Kitabullah (ABS SBK). Langkah Gadang Kaduo iko takaik sacaro indak
langsuang jo Langkah Gadang Paratamo di ateh, karano baa juo akan
manyangkuik hubungan antaro para Dunsanak warga Minangrantau nan
ingin pulang basamo jo dunsanak kito Minangranah nan kamananti. Dalam
hubuangan iko ado babarapo masalah sosial budaya nan dirasokan bisa
mangganja, nan timbua dari akibat parubahan sosial nan tajadi di
kalangan warga Minangranah, tautamo nan mudo-mudo.

> Manuruik pakambangannyo, wacana manganai masalah sosial budaya
iko tumbuah labiah dahulu dari wacana tantang pariwisata. Tumbuahnyo
di milis RantauNet, dalam tuka pikiran nan sabana babobot dari tokoh-
tokoh sarupo Ananda Dt Endang Pahlawan, Rahima Rahim, Idris Talu,
Taufiq Rasyid, Zulharbi Salim, dan kudian ko dari Dunsanak Mohyiddin
nan bamukim di Malaysia. Ananda Mohyiddin bahkan mangusulkan supayo
diadokan Konferensi Minang Antarbangsa.

> Walau ambo yakin bahaso masalah pakambangan sosial budaya iko
dapek dibenahi, namun jaleh bahaso masalah iko adolah talalu gadang
dan talalu kompleks untuak disalasaikan dek kito warga Minangrantau
malalui MPKAS/MAPPAS, karano manyangkuik sistem nilai dan limbago
sarato struktur sosial dunsanak kito di Ranah. Masalah manjaniahkan
ABS SBK ko sabana kompleks dan indak saluruahnyo dapek dibahas sacaro
rasional dan profesional sarupo manangani masalah pariwisata nan di
ateh, tautamo jiko dasar-dasarnyo akan disigi, dirumuskan baliak,
sarato diduduakkan. Untuak manampuang masalah iko, sabalun iko Pak
Darul alah maambiak prakarsa mambuek milis [EMAIL PROTECTED],
tapi dalam wakatu nan indak lamo wacana iko bukannyo bakambang, tapi
malah ilang lanyok sajo.

> Tantu ado masalah nan mandasar nan manyababkannyo manciuiknyo
wacana dalam milis iko, nan manuruik panglihatan ambo takaik jo
masalah aqidah – saparati nan diajukan dek Ananda Rahimah Rahim –
maupun masalah tradisi – sarapati nan diajukan dek Ananda Dt Endang
Pahlawan. Ringkasnyo, dalam tahap kini wacana ko alah macet
total.Dalam hal nan baketek-ketek, saroman baa caro mambuek gambar
ranji dan silsilah jo perangkat lunak komputer, nampaknyo alah
didapek samacam konsensus bahaso kito bisa mambuek gambar hubungan
darah itu baiak dari garis bapak menuruik Islam mauoun manuruik garih
induak manuruik adat. Tapi manganai hal nan labiah mandasar saparati
hukum kekerabatan dan hukum warih, yo alun banyak kasapakatan nan di
dapek.
---- saya potong disini --

  > Wassalam,
> Saafroedin Bahar.

TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.