Date sent:              Sun, 31 Jan 1999 18:30:10 +0100
Send reply to:          Discussion of Polish Culture list
                <[EMAIL PROTECTED]>
From:                   Jacek Gancarczyk <[EMAIL PROTECTED]>
Subject:                Re: virus drugiego tysiaclecia
To:                     [EMAIL PROTECTED]
Zastanawiam sie jak sie odbije lek przed wirusem na rynku
nieruchomosci ( ot, taka luzna mysl). Mam kolezanke z Nowego Yorku
 (z rodziny zamoznych finansistow), ktora zrobila tu (czyli w
Albercie) doktorat i nie dostala stalej pracy, tylko poducza gdzie
popadnie jako sessional ( jak ja i wiele innych). Niechbnie bedzie
sie starala o stala prace na innym uniwersytecie (na moim wydziale
nie angazuja na stale ludzi na nim "wyswieconych"), ale kiedy
odziedziczyla po babci pieniadze kilka tygodni temu, natychmiast
kupila dom w najlepszej dzielnicy miasta.W Edmonton, ktore zyje z
ropy naftowej, a ta jak wiadomo bardzo kiepsko stoi i nie przewiduje
sie boomu na ropie opartego, co oznacza, ze mozemy z czasem
rzeczywiscie stac sie Deadmonton, jak nas juz teraz niektorzy
przedrzezniaja. Kolezanka powiedziala mi, ze dom kupila jako lokate
wlasnie z mysla o Y2K.. A nie jest ona ani mitomanka, ani panikara -
wrecz przeciwnie - takiej realistki dawno juz nie spotkalam. No i ma
dobry przeplyw informacji z kregow bankowych NY, gdzie jej rodzina
kroluje.
  W tej chwili, powiedziala, ceny sa umiarkowane, oprocentowanie
kredytu niskie, a jej zdaniem sytuacja sie zmieni juz od polowy roku,
jezeli nie od wiosny - ona przewiduje run na nieruchomosci jako
zabezpieczenie gotowki spoczywajacej w bankach.

Nie mam tego problemu ( lokaty i gotowki luznej wogole) wiec nie
placze, mysle, ze wiekszosc rodakow na tej liscie tez nie, wiec
mozemy to wszystko obserowac raczej beznamietnie..
Mozliwe, ze ceny nieruchomosci gwaltownie podskocza, a potem, kiedy
okaze sie, zew Nowy Rok zgasla tylko jedna latarnia na ulicy i wogole
jest wspaniale - spadna rownie gwaltownie.

Odpowiedź listem elektroniczym