> Pani Bozek przypomniala, ze w powiesci
> Sienkiewicza Zagloba mowil na niego "Jurek".

Co w koncu z tym Bohunem? Jak tego drania ,(powtorze za Panem
Morawskim) zwali? Jurek czy Iwan?

> Wedlug ukrainskich danych Iwan Bohun urodzil sie okolo 1610 roku.

Albo Sienkiewicz pisal po pijaku,  albo Zaglobie cos sie pokielbasilo
we lbie od tego miodu, albo... No bo jesli mowil (Zagloba) do Bohuna:
"Jurku" to on (Bohun) musial  byc Jurij albo Georgij. A moze pili we
trzech i ten trzeci to byl Jurek a Bohun byl Iwan? No to czego nie
mowil: "Sluchaj Janek". Ale wtedy to by byli "Czterej Pancerni". Ja
sie chyba tez napije!

> Malgorzata

Irek

Odpowiedź listem elektroniczym