Maria Kozakiewicz wrote:

> Date sent:              Fri, 19 Feb 1999 18:51:27 +0100
> Send reply to:          Discussion of Polish Culture list
>                 <[EMAIL PROTECTED]>
> From:                   Maciej Jakubowski <[EMAIL PROTECTED]>
> Subject:                Re: Voice in support of PM's trip to Auschwitz without CPC
> To:                     [EMAIL PROTECTED]

>  Jestem bardzo za ignorowaniem - to jest jedyna skuteczna metoda.
> Wymaga troche cierpliwosci i konsekwentnego uzywania klawisza z
> litera D, a zapewnia slodki spokoj.
> Marysia

Ignorowaniem czego. Zdaje sie, ze czytanie konczy sie  i tak przyjeciem do wiadomosci
czyjes postawy.  Dowiadujemy sie na przyklad, ze pan Kobos ma taka a nie inna  w
konflikcie polsko zydowskim postawe.  Przypomina, ze konflikt ten sie ciagnie zbyt
dlugo, powinien byc rozwiazany rozumnie i dyplomatycznie, z uznaniem racji zydowskich.
Mozna wiec nie przyjmowac zydowskich racji, ale pojawia sie postawa pana Kobosa i
widzimy, ze wsrod ogolnego sprzeciwu dla decyzji ministra  gratuluje mu on odwagi i
krytykuje polski upor i niechec w sprawie.  Jezeli  taki upor i niechec jest znana
ministrowi to pan Kobos widac chce  pokazac swoim listem, ze nie tylko uparci i
niechetni sa wsrod Polakow lub urodzonych Polakow.  Ciezko mu sie natomiast pisze o
quasi wybranych reprezentantach.  Przemyslenia nad postawa czy  racja  to wszystko o
co chodzi.  Mozna je otwarcie przemilczec, mozna poddac otwartej krytyce, ale nie da
sie zignorowac, bo nalezaloby sie wypisac, nie tylko z listy.

em

Odpowiedź listem elektroniczym