>On 26 Mar 99 at 21:07, Malgorzata Zajac wrote:
[...]

> [...]

[Pan Andrzej Szymoszek]

> [...]

>  takie ma ar/2, br/2 i cr/2, czyli (a+b+c)r/2=ab/2, a wiec
>  r=ab/(a+b+c)=ab/(a+b+sqrt(aa+bb)). I dalej:
>  r/R=(ab/(a+b+sqrt...)):(sqrt.../2). Oj, nie chce mi sie tego
>  pisac, w kazdym razie jesli to ma byc najwieksze, to po
>  zamianie licznika i mianownika powinnismy dostac cos najmniejszego,
>  a to jest po przeksztalceniach c/b+c/a+a/b+b/a, czyli jesli
>  jeden z katow ostrych jest alfa, to mamy jak raz 1/sin+1/cos+tg+ctg
>  ma byc jak najmniejszy, a wiec pochodna tego rowna 0 w przedziale
>  od 0 do 90 deg. Zanosi sie po zmudnych obliczeniach na to, ze

Ciekawe, czy chodzilo tutaj o matematyczny dowod. Okreg opisany na
trojkacie prostokatnym to taki, gdzie jego srednica stanowi
przeciwprostokatna trojkata.
Mozna wiec latwo wyobrazic sobie okreg o promieniu 1 w ktory jest wpisany
prostokatny trojkat jako stala. Kat prosty zmiennego trojkata suwa sie po
tym okregu. Odpowiedz jest oczywista.

Musze przyznac, ze mialbym trudnosci z reszta zadan, szczegolnie z tym
pierwszym, szkolnym !

Zig Rybak :)

>  Bylo milo,
>
>  Andrzej