Från: Irek Zablocki

From: [EMAIL PROTECTED] (Irek Zablocki)

> Czyli podano do wiadomosci, ze telewidzowie kwestionowali te mape.

Prowadzacy powiedzial: "Teraz zrobie nastepujaca rzecz, zebysmy nie
dostawali wiecej zlych listow (listow o zlej tresci)" i nakleil na
mape bialy fragment papieru z napisem "Polen". Brzmialo to
infantylnie a mialo zapewne oznaczac, ze widzowie nie byli zachwyceni
przedstawiana mapa.
[...]
JG:
Bardzo elegancko!

> *******
W mojej relacji wyrazilem sie niejasno. To nie byl pasek a fragment
papieru przedstawiajacy Polske. Czy odpadnie? Moze kupia nowa nowa
mape. Jesli nie proponuje skladke na rzecz biednego programu SAT 1, z
dedykacja od polskich list internetowych. ;-)
********
JG:
Dobry pomysl!!!
******
Podejrzewam, ze staral sie jedynie w dowcipny sposob zalagodzic mala
afere. Tyle, ze:
> **********
JG:
Byc moze.
*******
To aluzja do polskich gangow samochodowych. Ha, ha, ha... bardzo
"dowcipne".

JG:
Acha.. no tak...te gangi...
Ja tu zawsze slyszalem:
1. Niemieckie firmy ubezpieczeniowe sprzedawaly za bezcen samochody po
wypadkach do Polski  w Szwecji nie posiadajac warsztatu samochodowego
nie mozna odkupic z firmy ubezpieczeniowej samochodu po wypadku.
a warsztat nie moze sprzedac uszkodzonego samochodu!
2. Obywatele niemieccy sprzedawali samochod na czarno... a po ich
przewiezieniu
do Polski zglaszali kradziez..Nie usprawiedliwia to gangow samochodowych..
> **********

> ***********
> Odpowiedz nastapila w sposob zdecydowany i intelligenty:
> Otwarcie potwierdzono na wizji zastrzezenia odnosnie mapy jakie
> naplynely do Weck-Up..
> Stwierdzono, ze szkolnictwo niemieckie lezy odlogiem..
> Najbardziej spektakularnym byl wg mnie pomysl naklejenia na wizji paska
> papieru wzdlu granicy z Polska. Ci co jeszcze nie wiedzieli mogli
> sie przekonac, ze granica jest nie aktualna!
> Zlekcewazono zakreskowanie polskich terenow zachodnich.

Gosc programu wybuchl smiechem widzac mape. Posuniecie z naklejeniem
sylwetki Polski bylo owszem spektakularne ale ostatni dowcip, koles
mogl sobie darowac.

JG:
No tak.. ale i tak uwazam, ze podeszli do calej sprawy bardzo otwarcie
i w sumie profesjonalnie. Tak reaguja rynkowe masmedia!
> 2.Jesli chodzi o zakreskowane zachodnie tereny Polski to nie macie co sie
> o nie spierac bo i tak leza odlogiem! Na razie nakleilismy bialy pasek na
> polskiej
> granicy (Nota bene ciekawe czy nie odpadnie do przyszlej niedzieli!!).
> Jak sie cos zmieni organizacyjnie na tych zakreskowanych terenach to
> sie bedziemy zastanawiac dalej..

Jacku, to program dla ograniczonych mlodych ludzi interesujacych sie
bardziej bezmyslnym spedzaniem wolnego czasu niz powrotem Slaska,
Pomorza i Prus do Niemiec.

JG:
Te moje *podejrzenia* zerujemy bo jak rozumiem naklejono symbolicznie
papier na caly zakreskowany obszar polskich ziem zachodnich..(+)
*****
Swego czasu komisje ustalily wedlug jakich map uczyc dzieci. Mapa
pokazana na SAT 1 jest z pewnoscia sprzed tego okresu. W szkole dali
tym becwalom stara niepotrzebna mape.

JG:
Acha czyli jednak byla to *pomylka*.. No to dobrze, ze wzieli to
od razu na tapete.

> Mozna oczywiscie prowadzic ten dialog odpowiadajac, ze:
> 1. Magnus nakleil pasek paieru na oficjalnym dokumencie Niemieckiego
> Ministerstwa szkolnictwa przez co moga miec do niego
> zastrzezenia za samowole!

Jesli tego Matyjaska, wsadza za to do wiezienia, to bedziemy pisac
listy protestacyjne. Jakby nie bylo to prawie rodak - mial polskich
przodkow. :-)))
*************
JG
Bardzo dobry pomysl.. Wazne, zeby to byl konsesnus calego
zespolu a nie zeby Matyjasa robili w konia!! Jak on ma polskich
przodkow to ja jestem gotow sie nauczyc niemieckiego.

> 2. Z drugiej strony markowe samochody sa tansze w calej Polsce
> wiec rownie dobrze moznaby zakreskowac jeszcze pozostala czesc mapy:-))))

Niech lepiej zrobia program jaka nasza Ojczyzna piekna, tylko niech
we wlasciwy sposob pokaza, jak do Polski dojechac, bo na razie to na
mapie widnieje "biala plama". ;-)

JG:
Biale plamy to jest blad!!. Najgorzej, np. w pierwszej mapie Polski
na chybcika wyrzucilismy oscienne drogi dojazdowe to w drugiej
juz mi to wepcheli z wlasnej incjatywy. Bede sie staral to naprawic
bo rzeczywiscie mapa z odcietymi dojazdami jest mniej przydatna.
Wprawdzie plik robi sie troche wiekszy ale i lacza robia sie szybsze..
> Dzieki za ciekawe informacje!!!

A prosze bardzo! Zawsze do uslug! :-)

JG:
Wyglada wiec, ze ten proces raczej zakonczony:-))!!!!!

Odpowiedź listem elektroniczym