At 02:07 PM 6/15/99 MET, you wrote:

>    Nie rozumiem: twierdzisz, ze to haslo zostalo przerobione
>  z jakiegos starego komuszego? Wydaje mi sie, iz autor notatki
>  nie mial tego na mysli?

Nie, wbrew temu co napisala niedawno pewna uczestniczka Poland-L z Hong
Kongu autor artykulu chcial wlasnie przedstawic doglebne zmiany jakie
dokonaly sie w ciagu dwudziestu lat. A dla mnie tamten przyklad oznaczal
wlasnie ze nic tak naprawde sie nie zmienilo. Te moje aluzje do partyjnosci
to raczej figura retoryczna - byc moze byl to ktos mlody bez zadnej
komunistycznej przeszlosci. Chodzi o ten sam duch: bylo w tym tyle samo
szczerosci co w haslach PRLu, zmienil sie tylko adresat i byc moze rowniez
kolor plotna.

>    Czy z przedstawionego fragmentu wynikalo, ze chodzi o bylych
>  funkcjonariuszy partyjnych? Nie wiem, kto wygral w Wadowicach
>  wybory samorzadowe, ale w tym rejonie SLD nie ma raczej wiekszosci,
>  a jeszcze w miescie Papieza...Gdzie ten napis byl, na ratuszu?
>  Siedzibie samorzadu? To po prostu oznacza, ze chcieli sie pokazac,
>  maja mozliwosc dac to na reprezentacyjnym budynku niejako "od
>  siebie", to z niej skorzystali, moze troche nie fair wzgledem
>  pozostalych mieszkancow, ale moim zdaniem jest to etycznie
>  dopuszczalne.

Nie jest dopuszczalne. Jak juz pisalem - samorzad moze byc tylko wierny
wyborcom. I prawu. Juz nie prezydentowi. I napewno nie papiezowi,
naczelnemu rabinowi Polski, czy przewodniczocemu Stowarzyszenia Ateistow i
Wolnomyslicieli. A to ze sie chcieli pokazac to zgoda. Zupelnie jak w PRL.

>   Rowniez serdeczne,
>
>   Andrzej Szymoszek

Michal

Odpowiedź listem elektroniczym