Sliwka Prunka:

[..]
> I sa. Jezeli zginie 10 osob w wyniku bombardowania trudno w tym cos zmienic.
> To co sie zmienia to zrodla na podstwie ktorych dziennikarz przekazuje
> wiadomosci.

To nigdy nie bedzie wiadomosc:-)) Brakuje to 'Kto, kogo, kiedy i
gdzie'. Wiec, to, po co ludzie czytaja gazety lub sluchaja
wiadomosci i to nalezy do obowiazku 'sledstwa' dziennikarza.
Tak jest to z bombardowaniem. Najlepszy przyklad tuz za
drzwiami..

> Dyskusja nie zaczela sie od tego czy artykul byl dobry czy nie. Dyskusja
> zaczela sie od tego, ze dziennikarz w artykule umiescil tresc plakatow i
> ktos napisal iz ... pisze z pamieci wiec moga byc bledy ale sens jest ten
> sam...... dziennikarz zachowal sie niestosownie cytujac tresc plakatow ktore
> wedlug dyskutujacego sa bezsensu, lub sa wrecz kompromitujace.
> Odpowiedzialam na to iz pokazywanie tylko tych faktow ktore wedlug
> 'dziennikarza' majac sens jest manipulacja a nie dziennikarstwem.

Dyskusja o objektywyzmie w dziennikarstwie sie zaczelo od tego:
***
Michal Niewiadomski:
[..]
>Nie dziwie sie ze jakis glupiec w Wadowicach wygrzebal z pamieci
>haslo, zmienil Brezniewa na Papieza i wywiesil tamten transparent.
>Ale ze dziennikarz powaznego dziennika nie widzi w tym nic
>niestosowngo i podaje to jako przyklad glebokich zmian to juz
>doprawdy smutne.

Sliwka Prunka:
>Ja odebralam to inaczej. Uwazam, ze nie jest rola dziennikarza
>decydowac co jest stosowne co nie. Jego rola polega na
>dokumentowaniu wypadkow...
***
A ja chcialam podkreslic, mimo, ze Pani wymaga obiektywyzm
od dziennikarza (ktory, tak zrozumialam Pani pokazal w tym artykule -
moze sie myle), dziennikarz nie moze byc obiektywny, co ten artykul
jeszcze podkreslil. Dlatego sie odnosilam do tego artykulu. Moze
nawet celowo cytowal tresc plakatow, bo napewno celowo pisal o
wydarzeniach przed 20 lat.
Zadnego slowa o tym, czy artykul jest zle - czy dobrze. Tylko, ze
wedlug mnie, dziennikarz, ktory chcial celowo podkresclic roznice,
pokazal niecelowo podobienstwa.

 Pozdrowienia
Uta

Odpowiedź listem elektroniczym