Nie przecze ze na podstawie tego co o slyszalem o politycznej postawie
Radia Maryja (sam gdy ostatnio w czasie pobytu w Polsce raz trafilem na
jego audycje usyszalem tylko godzinki, ktore wywolaly w mnie raczej
rozczulenie) nie jestem jego milosnikiem. Jezyk felietonu Piotra
Jaroszynskiego napewno nie zmienil tego stanu.

Ale przyznaje sie ze zyjac za granica nie mam zbyt wielu informacji, wiec
ogranicze sie do paru szczegolowych pytan:

At 07:54 PM 9/26/99 -0300, you wrote:

>   "W obronie  Radia  Maryja:  7  pazdziernika  1999  Trwaja  intensywne
>   przygotowania do modlitewnej manifestacji  w  obronie  Radia  Maryja.

Na czym polega modlitewna manifestacja? Modlitwa kojarzyla mi sie zawsze z
uczuciami milosci - Boga lub blizniego (lub w najgorszym razie wlasnej:-)
Manifestacja to przejaw innych zazwyczaj uczuc. Czy mozliwe jest tez
modlitewna blokada drog?

>   Akcja ta zatacza coraz szersze kregi w  kraju  i  za  granica.  Coraz

Jakie kregi zatacza ta akcja za granica? czy beda jakies modlitewne
demonstracje w innych stolicach swiata?

>   wiecej osb, rwniez spoza  Rodziny  Radia  Maryja,  oburzonych  jest
>   jakas przedziwna praktyka wladz, przedtem lewicowych, a dzis  podobno
>   prawicowych, ktre nie dosc, ze  nie  przyznaja  Radiu  naleznych  mu
>   czestotliwosci,  ale  przy  pomocy  sprytnego  zabiegu  chca  jeszcze

Jakie czestotliwosci sa RM nalezne? Z czyjego nadania?

>   bardziej ograniczyc liczbe sluchaczy. Jednym slowem konsekwentnie  od

Chetnie poslucham z ust osob lepiej poinformowanych o tym sprytnym zabiegu
ktory ma ograniczyc liczbe sluchaczy R.M. O co tu naprawde chodzi?

>   wielu lat prbuje sie doprowadzic do marginalizacji Radia Maryja, aby
>   rozglosnia ta miala charakter lokalny, a jej sluchacze byli  nic  nie
>   znaczaca grupka malkontentw.
>

>   Pojawiaja sie wobec tego dwa pytania: jak wyjasnic  to  zjawisko?  co

No wlasnie, ja tez jestem ciekawy, jak wyjasnic to zjawisko?

> [...]
>   decyduja kto i co moze przekroczyc swiety prg mediw. Decyzje sa  tu
>   rwnie bezwzgledne, co, w wiekszosci wypadkw, bezszelestne.
>
>   Modlitewna manifestacja w obronie Radia Maryja ma swj gleboki  sens.
>   Radio to znalazlo sie bowiem w centrum  walki  zarwno  o  przyszlosc
>   Kosciola jak i naszego Narodu i Panstwa. Dlatego tak wazne  jest  nie
>   tylko myslne poparcie dla tej  manifestacji,  ale  faktyczny  w  niej
>   udzial.  To  tylko  jeden  dzien,  ale  jakze  wazny  dzien,  ktrego
>   znaczenie po latach urosnie do rangi symbolu.  Warto  przyjsc  i  byc

I na koniec:

Czy audycje polityczne (rozumiem ze jest ich mniejszosc i nigdy takiej nie
slyszalem)  Radia Maryja utrzymane sa wlasnie w takim tonie i operuja takim
jezykiem jak powyzszy fragment? Czy Piotr Jaroszynski jest zwiazany z RM,
czy tez jakimis przeciwnymi mu kolami i chce Radio Maryja po prostu osmieszyc?

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym