On Wed, 27 Sep 2000, ____Duch Chopinhauera____ wrote:

>   Nie na darmo tak skwitowal Mrozek polski wklad do Europy: na
>   koktajlu w Brukseli stoi Polak i pokazuje zgromadzonym
>
>         "tu, panie, w te zeby bili".

Lucjanie, czy jestes pewien? Wydaje mi sie (moge sie myslic, bo
polegam tylko na swojej pamieci), ze ten fragment (z opowiadania
,,Moniza Clavier''?) brzmiał:

        ,,tu Panie, za wolnosc _wybili_''

Bohater mowiac to pokazywal szczerbe w uzebieniu.

Sadze, ze nalezy ten problem wyjasnic gdyz w przeciwnym razie moze
powstac podejrzenie o dzialania anty-polskie i szarganie dobrego
imienia S. Mrozka (ktory w kazdym innym kontekscie retorycznym bylby
sponiewierany, ale w tym moze stac sie nieswiadomym sojusznikiem swych
wyjatkowych czytelnikow, ktorzy nie znaja slowa ,,jury'').

Batrek Rajwa

--
[EMAIL PROTECTED]    | Does anybody else find irony in the fact that
tel.+4812 6341305 x 291 | Bill Gates says he's trying to write a stable
                        | OS, and Linus claims he's trying to take over
                        | the world?'' Anonymous

Odpowiedź listem elektroniczym