>- czy jest powaznym bank, ktory nie przyjmuje wplat
>  w Funtach Sterlingach wyemitowanych przez Bank of
>  Scotland ?
>
>Pytam dlatego, bo gdy Kasia wrocila z Edynburga, gdzie
>w czasie wakacji miala staz na Uniwersytecie, to Bank
>PeKaO SA odmowil jej przyjecia czesci wplaty (chodzilo
>o banknoty wyemitowane przez Bank of Scotland, z ktorymi
>nie bylo klopotu ani we Francji ani w Niemczech, nie
>mowiac juz o wyspach brytyjskich)
>
>- jesli bank PeKaO SA jest powaznym bankiem kraju
>  aspirujacego do EU, to moze mimo wszystko Bank
>  of Scotland jest trefny ?

> [...]

Cos z tymi  pieniedzmi emitowanymi przez Bank of Scotland  bylo juz i
trzydziesci lat temu kiedy ja po pobycie w Edynburgu jechalam do Londynu...
Znajomi Szkoci powiedzieli mi, zebym sobie wymienila funty szkockie na
angielskie bo tamtych w Londynie nie przjmuja. Ja to wtedy zrozumialam, ze
to w sklepach (Angole nie lubiacy Szkotow) nie przyjmuja, dziwilam sie
bardzo, ale uznalam ze gospodarze wiedza co mowia i ze chca mi oszczeszic
chodzenia do banku w obcym miescie i tacenia czasu ktorego mialam niewiele,
ale zeby bank nie przyjmowal, pierwsze slysze?
W ogole wydaje mi sie ze w brytyjskim systemie rozne  banki ma prawo
emitowac swoje bank-noty ( w malenkim Hong Kongu kursuja conajmniej cztery
rodzaje banknotow, wszystkie podobne do siebie w kolorach  zgodnych z
nominalem ale jednak zupelnie rozne graficznie), ale zawsze myslalam ze one
maja rowne prawa jako oficjalne srodki platnicze, a tamta historia to byl
tylko przejaw powiedzmy szowinizmu Anglikow, ale jak widac cos jednak w tym
jest!

Pozdrowienia Anna Niewiadomska

Odpowiedź listem elektroniczym