From: "Janusz Baczynski" <[EMAIL PROTECTED]>
To: Multiple recipients of list prawica <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Re: Prawica: Miller - Reaktywacja
Date: Mon, 28 Jun 2004 18:06:36 +0200

Od: "roman kafel" <[EMAIL PROTECTED]>

> Tyle kosztuje luxus- pozyczania przez rzady pieniedzy od Lichwiarzy!

Luksus jest tylko dla tych co pożyczają.
Dla tych co to muszą spłacać najczęściej
jest to już następny rząd jest to obciążenie.
Zresztą już obecnie koszty obsługi długu to
parę procent produktu narodowego tak,
że duża część nowych kredytów jest od razu
przeznaczana na spłatę starego.

> Gdyby Rzad sam emitowal pieniadze nei obciazone interestem...
> nie byloby takiego przyrostu dlugu, a raczej bylby przyrost
> fozycznych dobr zarowno inwestycyjnych- jak i konsumpcyjnych..
> tak przyrasta tylko dlug.

Ależ rząd a dokładnie NBP emituje cały czas pieniądze.
Zyski z tych emisji trafiają do rządu jako dywidenda
wpłacana przez NBP do budżetu państwa. NBP emituje
tyle aby inflacja nie była za duża. Jest bowiem
udowodnione że duża inflacja osłabia długotrwale
wzrost gospodarczy a nawet może doprowadzić do
recesji i bardziej się opłaca utrzymywać duży wzrost,
z którego rząd ma stałe wzrastające podatki niż łasić
się na na drobne w skali budżetu państwa zyski
z nadmiernej emisji pieniądza.

> Polska nei jest wcale zadnym wyjatkiem- w porownaniu
> z innymi krajami jest OK:-)))

Nie jest w porządku. To że inne rządy bardziej tuczą
lichwiarzy nie znaczy że polski rząd nie może
okazać się mądry i ograniczyc wydatki aby jak
najszybciej spłacić długi i przestać dawać
zarabiac lichwiarzom łatwych pieniędzy.

Pozdrawiam
Janusz Baczyński

_________________________________________________________________ Make the most of your family vacation with tips from the MSN Family Travel Guide! http://dollar.msn.com