nu e proxmox-ul elefant ca vmware (cu jde mii de features), insa isi face destul de bine treaba, plus ca poti sa faci multe hack-uri (gen inclusiv manarit id-uri de vm, care nu se recomanda, insa merge fara belele daca stii ce faci), ceea ce prin vmware ... mai greu, ca nu prea te lasa (ceea ce nu e neaparat rau, ca vorba ceea, cand iti bagi nasul prea adanc s-ar putea sa te "frigi")

zfs e excelent, desigur nu e primul in materie de performanta, insa nu pentru asta il iubim noi; daca pui zfs-ul ti-as recomanda sa faci niste teste pe diverse variante de raid sa vezi cat iti mananca un guest dupa instalare / clonare ... s-ar putea sa ramai surprins :-P desi fiind o singura masina as recomanda un raidz2 (echivalent raid6) daca datele si vm-urile respective sunt esentiale (aici tu stii)

si binenteles sa fii pregatit in vreo 2-3 ani sa faci upgrade la urmatoarea versiune (ceea ce se face smooth, dar cu downtime la guests); frumos e cand e cluster, dar cu o singura masina, cam greu :-P

Alex